Lista de așteptare în platforma de vaccinare anti-COVID va funcționa din 15 martie. Ce avantaj aduce

Lista de așteptare în platforma de vaccinare anti-COVID va funcționa din 15 martie. Ce avantaj aduce
scris 1 mar 2021

Coordonatorul campaniei de vaccinare Valeriu Gheorghiță a anunțat că lista de așteptare va fi disponibilă pe platforma de vaccinare din data de 15 persoane, iar fiecare persoană care vrea să se vaccineze se poate înscrie pe această listă. El a mai spus că nu a fost operaționalizată lista de așteptare până acum pentru că trebuiau activitate toate cele peste 750 de centre de vaccinare. De asemenea, persoanele cu boli cronice se pot programa individual pentru vaccinare, fără a mai fi nevoie să apeleze la medicul de familie sau medicul curant în acest sens.

„Lista de așteptare va fi disponibilă pe platformă din data de 15 martie. Într-adevăr, prin operaționalizarea listei de așteptare fiecare persoană va avea posibilitatea să opteze pentru un centru de vaccinare, va putea vizualiza câte persoane se află în față și astfel putem estima și momentul la care ar putea fi vaccinate. De ce am amânat această operaționalizare a listei de așteptare? Pentru că ne-am dorit practic să putem activa toate centrele de vaccinare, cele peste 750 de centre de vaccinare prevăzute în actuala campanie de vaccinare, tocmai pentru a da posibilitatea persoanelor să opteze pentru unul dintre aceste centre. Dacă operaționalizam lista de așteptare mai devreme de a pune în activitate aceste centre de vaccinare, reduceam foarte mult din opțiunile pentru care o persoană ar fi putut să dorească să opteze. Ori, din acest punct de vedere, cred că din 15 martie această listă va fi disponibilă și fiecare persoană care dorește să se vaccineze o poate accesa înscriindu-se pe această listă. Trebuie să ținem cont de un aspect – după ce va deveni disponibilă această listă de așteptare, programarea efectivă, adică ocuparea unui loc în platformă, se va efectua doar din această listă de așteptare. Practic nu vor mai exista persoane care se vor programa direct pe un loc liber pentru că platforma va avea această primă opțiune, de a notifica în prima etapă persoanele care sunt în lista de așteptare. Se așteaptă 24 de ore pentru confirmare programării din partea persoanelor notificate și abia apoi, dacă nu se ocupă toate locurile, vor fi vizualizate de către ceilalți”, a afirmat Valeriu Gheorghiță la Digi 24.

Urmărește-ne și pe Google News
Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online? CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?

Întrebat de ce persoanele cu boli cronice nu se pot programa singure pe plaformă și au nevioe de cineva să le asiste, Gheorghiță a răspuns: „Eu aș vrea să menționez faptul că, în momentul de față, persoanele cunoscute cu boli cronice majoritatea cazurilor se pot programa singure, pentru că a fost actualizată baza de date care ne-a fost pusă la dispoziție de Casa Națională de Asigurări de Sănătate”, scrie News.ro.

VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boala CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boala

„Într-adevăr la debutul celei de-a doua etape a campaniei de vaccinare adresată și persoanelor cu boli cronice baza de date a fost incompletă și într-adevăr destule persoane nu erau regăsite în această bază de date și era nevoie de confirmarea prin intermediul medicului de familie sau medicului curant. Acum se poate face această programare individual. Prin platformă se creează acel cont și în momentul în care selectăm opțiunea de persoană cu boală cronică se face această interogare a bazei de date. Se validează că într-adevăr persoana respectivă este cu boală cronică și atunci se poate programa individual. În situația în care persoana nu este regăsită în baza de date, atunci putem să apelăm la serviciul operatorilor de call center. Sunt aproape 600 de operatori în call centere care vor putea prelua 600 de apeluri telefonice într-un interval de aproximativ 5 minute. Va fi un timp de așteptare, dar vă pot spune că funcționează foarte bine serviciul de call center”, a completat coordonatorul campaniei de vaccinare. 

viewscnt
Afla mai multe despre
platforma de vaccinare
lista de asteptare