Bonusuri la salarii, concedii, pachete de fitness, vouchere, gustări tipic locale, pui de casă, acces gratuit la plajă – acestea sunt câteva din soluțiile inventariate de publicația italiană Il Sole 24 Ore, potrivit Rador.
- Analiza integrală Il Sole 24 Ore:
Există manageri care au mizat pe bonusul vaccinal pentru a obține în companie o acoperire de 100%. La Moscova au inventat chiar și o loterie auto, iar în Japonia au ajuns să ofere apartamente de lux și lingouri de aur pentru cei care fac vaccinul. Strategiile de promovare a vaccinării în masă, de convingere a celor nehotărâți să se vaccineze, sunt variate și pline de imaginație, atât în Italia, cât și în străinătate. Deoarece cuvântul de ordine, atât acasă, cât și peste graniță, este vaccinarea. Singura armă sigură pentru a limita noile infecții și revenirea lockdown-ului. Prin urmare, companiile îi premiează pe angajații care se vaccinează, lansând campanii pentru cei tineri și pentru cei cu vârste peste 60 de ani cu premii în numerar sau pachete de mic dejun și vaccin. Iată care sunt strategiile în vigoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Bonusul de 100 de dolari al lui Biden
Convingerea populației să se imunizeze este obsesia președintelui american Joe Biden, care a cerut statelor și guvernelor locale să recompenseze persoanele indecise care se hotăresc să se vaccineze, cu 100 de dolari. Grecia mizează și pe bonusuri, cu cifre diferite: 150 de euro pentru a încuraja aproape un milion de tineri între 18 și 25 de ani să se vaccineze înainte de sărbători. Ceva mai modest bonusul „Banii în schimbul vaccinurilor”stabilit în Serbia de președintele Vucic: 3.000 de dinari (25 de euro) pentru cei care se vaccinează pentru a „recompensa persoanele care au demonstrat că sunt responsabile”. Angajații publici care nu au fost vaccinați primesc în schimb o lovitură dură: în cazul în care contractează virusul, nu vor avea concedii plătite.
Bonus pentru vaccinare și vacanțe la fermă
Angajatorii care se doresc să aibă companii Covid free, au oferit angajaților care finalizează ciclul de vaccinare o recompensă economică, sau zile de concediu suplimentare. De exemplu, o companie textilă din zona Pesaro, Noctis di Pergola , cu 150 de angajați, a introdus un bonus unic de 50 de euro în salariile lucrătorilor care au finalizat ciclul de vaccinare. Scopul fiind cel de a realiza o acoperire de 100% la nivel de companie. Barberino, un start-up din Milano, Torino și Roma, a lansat „bonusul vaccinal”. Nicio obligație de vaccinare, dar un premiu în numerar de 100 de euro net în salariu, completat cu o vacanță bonus pentru cei care finalizează ciclul de vaccinare. Strategie cu care sunt pe cale să atingă imunitatea de turmă.
CITEȘTE ȘI Rectificare de buget - Subvenția prin care statul acoperă de la buget deficitul sistemului de pensii va fi redusă cu 3,3 miliarde lei, ca urmare a revenirii economieiLa Praga, funcționarii publici care se vaccinează au două zile suplimentare de concediu plătit. Propunerea a venit de la prim-ministrul Andrej Babis, care vrea astfel să determine guvernele regionale și locale să se concentreze asupra bonusului vacanță pentru a stimula vaccinările. Japonia a îndrăznit mai mult, unele companii oferindu-le angajaților premii substanțiale, de la apartamente de lux până la lingouri de aur. În Statele Unite, companiile mari și mici au ales să ofere angajaților recompense în numerar. Un exemplu în acest sens îl reprezintă lanțul alimentar Red Rooster, care oferă angajaților un bonus de 250 de dolari și două zile de concediu plătit. Giganți precum AT&T, Instacart, Target, Trader Joe’s, Chobani, Petco, Darden Restaurants, McDonald’s și Dollar General oferă bani în plus angajaților care se imunizează.
Ipoteza bonusului de vacanță de 1.000 de euro
Un bonus de vacanță de mie de euro de cheltuit în Italia, ca stimulent pentru vaccinare. Dezbaterea din comisiile mixte de finanțe ale Camerei și Senatului pe marginea propunerii de a introduce un bonus de vacanță de o mie de euro pentru toate persoanele vaccinate, pe lângă bonusul curent de vacanță de până la 500 de euro, continuă să fie activă. Codacons s-a concentrat în schimb pe o poliță de asigurare gratuită cu obiectivul de a convinge persoanele mai refractare la vaccinare de teama posibilelor efecte secundare și a reacțiilor adverse. O asigurare care va acoperi orice daune legate de administrarea vaccinului.
Loteria mașinilor
La Moscova, intensificarea campaniei de vaccinare trece prin loteria auto. Numărul din ce în ce mai mare de infecții și ritmul lent al vaccinărilor l-au determinat pe primarul capitalei, Serghei Sobyanin, să lanseze loteria anti-Covid pentru cei care vor fi vaccinați. Începând cu 14 iunie, în fiecare săptămână până la 11 iulie, au fost puse în joc cinci mașini, în valoare de aproximativ un milion de ruble fiecare, echivalentul a 11.500 de euro. Pentru a stopa cursa infecțiilor, inițiativa a fost însoțită de cinci zile de oprire a lucrului – în perioada 15-19 iunie – pentru toate activitățile neesențiale. Federația Rusă oferă posibilitatea străinilor rezidenți, și celor aflați în vacanță, de a fi vaccinați cu Sputnik, obținând în schimb un certificat de vaccinare ștampilat și un con frumos de înghețată.
CITEȘTE ȘI Mihail Gorbaciov susține în continuare Perestroika, dar admite unele greșeliRețeta americană, de la baseball la canabis
Mai există apoi recompense recurente de la bere la popcorn, de la jocuri video la reduceri de până la 50% la restaurante. În New Jersey, guvernatorul Phil Murphy a lansat formula „Shot and a Beer”, adică berea și vaccinul gratuit, pentru rezidenții cu vârste de peste 21 de ani. La Washington, primarul Muriel Bowser oferă și o bere celor care se vaccinează. În Conneticut, guvernatorul Ned Lamont oferă după vaccin o băutură gratuită la alegere . În New York, guvernatorul Andrew Cuomo propune un bilet gratuit la un meci de baseball, la partidele echipelor New York Yankees și New York Mets. În Virginia de Vest, guvernatorul Jim Justice a optat pentru obligațiuni de 100 de dolari pentru a stimula tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 35 de ani să se vaccineze.
În Maryland, angajații guvernamentali care acceptă să fie vaccinați vor primi un bonus de 100 de dolari. “Pot for shot” este oferta unor dispensare medicale, chiar și în capitală, care distribuie canabis celor vaccinați, în timp ce lanțul Kryspy Kreme oferă clienților vaccinați tradiționala gogoașă americană. Iar în California, cei care se vaccinează pot închiria gratuit echipamente pentru sporturi nautice.
România mizează în schimb pe un bonus culinar, oferindu-le celor care se vaccinează chiftele condimentate cu pâine și muștar. În Indonezia, stimulentul este un pui viu, oferit gratuit în zonele rurale pentru a convinge persoanele de peste 45 de ani să se vaccineze. Pentru a combate creșterea infecțiilor în Sicilia, în provincia Messina, la Alcara Li Fusi, după sticla de ulei de-acum câteva săptămâni, Coldiretti i-a premiat pe cei care se vaccinează cu un borcan de sos de roșii „Siccagno di Valledolmo”, roșii culese manual și produse fără apă, o tehnică unică de cultivare a hinterlandului sicilian. Noaptea deschisă romană organizată de regiunea Lazio – o mie de vaccinuri într-o singură noapte – s-a desfășurat pe ritm de muzică jazz și un mic dejun cu cappucino și brioșe, după injectarea cu fiola unică Johnson & Johnson.
Mult mai modeste bonusurile chinezești, unde după inocularea dozei de vaccin sunt distribuite ouă sau înghețată. În Japonia, ministrul responsabil cu campania de vaccinare, Taro Kono, oferă celor care vor fi vaccinați Gyoza, tipicii ravioli pe bază de carne. La periferia Beijingului, se distribuie două cutii de ouă persoanelor peste 60 de ani care au finalizat ciclul de vaccinare, în timp ce în zona comercială de lângă Piața Tiananmen, persoanele vaccinate primesc un voucher pentru o înghețată gratuită. Tichetele de cumpărături sunt disponibile și ele în capitală, în special în măcelării. În alte zone sunt oferite făină, stofe, aripi de pui, premii în bani sau intrări gratuite în parcuri.
Agrafe de aur și reducere la restaurant
În India, în Rajkot, aurarii s-au unit pentru a produce agrafe de aur pe care le dăruiesc femeilor care sunt vaccinate. Bărbaților li se oferă în schimb un blender manual. În alte regiuni, accentul este pus pe gustări, papetărie, dulciuri, feluri de pui, tipicul orez condimentat biryani și reduceri la reparațiile auto. Municipalitatea din North Delhi a optat pentru o reducere de 5% a impozitului. În Emiratele Arabe, în Dubai, există restaurante care aplică o reducere de 10% celor care au primit deja prima doză și 20% după a doua. În Israel, la Tel Aviv, locuitorii vaccinați au fost recompensați cu un concert în aer liber și cu redeschiderea sectorului cultural. De asemenea, israelienilor vaccinați li s-a oferit o cutie de Coca-Cola, bere alcoolică sau nealcoolică, o pâine de Challah, pizza, produse de patiserie sau colent, o tocană consumată în mod tradițional sâmbăta. În Mexico City, premiul a constat într-o experiență colectivă: posibilitatea de a dansa gratuit, toți împreună, pe muzica unei formații.
Pachetul fitness pentru a convinge persoanele de peste 60 de ani
La Borgosesia, în provincia Vercelli, primarul-deputat al Ligii Nordului, Paolo Tiramani, pentru a convinge să se vaccineze persoanele de peste 60 de ani este dispus să le ofere accesul gratuit la sala de gimnastică și la piscină. Astfel, cei peste 60 de ani care se vaccinează își vor putea ridica abonamentul gratuit într-un centru sportiv afiliat direct din birourile municipale. Intrare gratuită la plajă în satul turistic La Cucaracha din Catania pentru cei care se vaccinează. Doza este administrată direct la intrare, după care, toată lumea la plajă. Inițiativa face parte din planul președinției regiunii siciliene și al Departamentului de Sănătate de a contracara declinul fiziologic al vaccinărilor legate de vară.