Primarul general al Budapestei a interzis circulația în oraș, pe timpul zilei, a mașinilor poluante, încadrate în clasa de poluare 0,1,2,3,4 sau neîncadrate în nicio clasă de poluare, șoferii care nu respectă interdicția urmând să fie amendați cu aproximativ 500 de euro.
Restricția este deja aplicată din această săptămână și este aplicată zilnic, în intervalul orar 06:00 – 22:00.
Ministerul Afacerilor Externe îi avertizează astfel pe românii care se află, tranzitează sau doresc să călătorească pe teritoriul Ungariei că trebuie să țină cont de această restricție, impusă din cauza smogului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aceste restricții nu sunt aplicate pe segmentele drumului expres M0 care tranzitează zona administrativă a Budapestei și pe segmentul de drum de la limita zonei administrative a orașului.
De asemenea, restricțiile nu sunt aplicate vehiculelor îndreptățite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, vehiculelor care efectuează transport în comun, taxiurilor, vehiculelor care transportă bolnavi, vehiculelor medicilor, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv vehiculelor de depanare sau de transport vehicule care au girofare galbene. Totodată, în această categorie de excepție se încadrează și vehiculele diplomaților, vehiculele militare, vehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor și carele TV.
În București a apărut la un moment ideea ca circulația mașinilor să fie interzisă în centrul orașului, dar nu a fost introdusă.
Oslo, capitala Norvegiei, a anunțat că interzice accesul mașinilor în zona de centru până în 2019, Madridul (Spania) a anunțat în 2015 că va interzice utilizarea autoturismelor în 2020, Parisul (Franța) a interzis într-o perioadă apropierea mașinilor de obiective turistice precum Turnul Eiffel sau Catedrala Notre Dame, iar șoferilor din Milano (Italia) le-au fost promise bilete gratuite pentru transportul în comun dacă își lasă mașinile acasă, toate fiind încercări de a reduce poluarea.