Comportamentul oamenilor și al companiilor nu poate fi corectat numai cu vorba bună și, astfel, trebuie să existe sancțiuni severe, a declarat miercuri președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, referitor la legătura strânsă dintre sancțiuni și prevenție din practica Consiliului Concurenței.
Acesta a argumentat că Biserica se chinuie în zadar de 2.000 de ani să îi facă pe oameni mai buni, deoarece nu apelează la sancțiuni, scrie Agerpres.
"Eu nu văd o separație clară între sancțiune și prevenție, eu le văd ca două fețe ale aceleiași monede. Nu cred că poți să faci prevenție dacă oamenii nu conștientizează riscurile la care se expun. Altfel e predică. Și, cu tot respectul meu pentru Biserică, se chinuie de 2.000 de ani să ne îndrepte, să ne facă oameni mai buni, dar numai cu vorba bună și fără să ai și o bâtă nu corectezi comportamentul oamenilor. Și atunci cred că trebuie să existe sancțiuni severe, ca oamenii să fie atenționați, să conștientizeze că există niște riscuri", a răspuns Bogdan Chirițoiu, chestionat cu privire la practica curentă a Consiliului Concurenței privind acordarea de amenzi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acesta a explicat că acordarea de sancțiuni are un efect suplimentar important prin publicarea lor, prin presă, în societate.
"E adevărat că trebuie să și afle, deci trebuie și informați, astfel că abordarea noastră e să dăm sancțiuni care trebuie să fie descurajatoare și să batem toba cât de mult putem ca să se afle despre aceste sancțiuni. Deci cred că așa pot să meargă lucrurile, și folosim mult mass-media. Acum, în cazul companiilor mari, cred că nu este atât de dificil. Vorbim, la UNSAR, în general de companii multinaționale, aici nu cred că era un deficit de cunoaștere a legii pentru companii de asigurări europene sau globale. Dacă vorbim de companii mai mici, da, acolo pot să văd să fie un deficit de cunoaștere pe care să încercăm să îl suplinim. Dar cum îl suplinim? Prin mass-media, facem tot felul de întruniri la nivel județean, mergem cât reușim noi, de câteva ori pe an. Prin Camerele de Comerț mai încercăm să ajungem la companii, aș vrea mai mult prin asociațiile lor de business", a completat președintele Consiliului Concurenței.