Cazurile de furturi de energie s-au înmulțit în timpul pandemiei, când s-au întors în țară oameni ultraspecializați în furturi de energie, a declarat Doina Vornicu, director operațional al CEZ România.
"Pandemia ne-a adus în situația de a gestiona metode noi de furt. Îmi pare rău că trebuie să spun, dar cazurile de fraudă au crescut foarte mult în acest an și ne-am întrebat ce se întâmplă. Motivul este că, în afară de ‘specialiștii’ locali, cu care deja începuserăm să gestionăm problemele, le învățaserăm metodele, am început să anticipăm pașii lor și eram oarecum în victorie în lupta asta – și să știți că mereu în lupta noastră cu frauda am fost sprijiniți de autoritățile locale, de poliție, jandarmerie, de toți cei care ne puteau facilita accesul și să ne ajute în definitivarea dosarelor – deci față de acei clasici ‘jucători’, pe această piață au început să apară noi ‘jucători’ ultrapecializați în furturi de energie electrică și în diverse dispozitive foarte sofisticate cu care reușesc să oprească contoarele, bazate pe telecomandă. N-o să mă credeți la ce nivel de tehnologizare s-a ajuns în acest domeniu! Este vorba despre cei întorși din străinătate, odată cu pandemia, iar cazurile de fraudă au crescut”, a spus Vornicu, potrivit Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În 2020, departamentul Pierderi a identificat 2.007 de cazuri din 20.697 de cazuri verificate.
“Anul acesta, până la sfârșitul lunii mai, am înregistrat 959 de cazuri de sustragere, cu 204 mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut, deci o creștere de 20%. Ce facem și cum abordăm în acest moment această situație? Folosim baze de date, analiza bazelor de date ne duce către niște zone mai concentrate, cert este că metodele de fraudă sunt extrem de tehnicizate și suntem îngrijorați în legătură cu acest aspect și foarte hotărâți să demontăm orice fel de activitate de acest gen”, a arătat reprezentantul CEZ.
Efectele sunt apariția unor variații de tensiune, întreruperi de electricitate, iar cei care suferă sunt clienții corecți.
CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților“Pentru noi, acest lucru duce la pierderi financiare. Suntem în contact cu autoritățile specializate, întrucât această cruciadă devine mai complicată și frustrantă pentru noi. Azi nu mai e suficient să mergem în teren să identificăm aceste cazuri, ci trebuie să lucrăm cu big data”, a precizat Vornicu.