Cea mai mare rețea de hipermarketuri din România reduce, cu 3 săptămâni mai devreme, cota standard de TVA de la 20% la 19% la băuturi alcoolice, detergenți, produse de curățat, cosmetice și alte produse nealimentare.
Astfel, Kaufland România anunță implementarea reducerii cotei standard de TVA începând cu 10 decembrie 2016, cu 3 săptămâni mai devreme față de data oficială de intrare în vigoare – 1 ianuarie 2017.
Noile prețuri micșorate vor fi semnalate clienților la raft prin etichete speciale albastre.
CITEȘTE ȘI Monitorul Prețurilor a fost lansat, deocamdată doar în București. La ce magazine pot fi comparate prețurile”Pentru că reducerea în avans va fi suportată exclusiv de Kaufland România în perioada 10 decembrie – 31decembrie 2016, până la intrarea în vigoare a noii legi, TVA-ul datorat bugetului de stat și afișat pe bonul de casă va rămâne 20% din prețul de vânzare”, precizează compania.
Conform formulei de calcul, modificarea cotei TVA de la 20% la 19% la produsele din categoriile menționate, echivalează cu o scădere a prețurilor de 0,83%. De exemplu: un produs cu prețul de 5,99 lei (cu TVA de 20% inclus) și care fără TVA costă 4,99 lei (5,99 lei/1,20), va avea prețul cu TVA calculat 19% de 5.94 lei (4,99 lei preț fără TVA x 1,19). Astfel, reducerea va fi de 0,83%, conform formulei: (5,99 lei – 5,94 lei)/5,99 lei x 100 = 0,83%.
Kaufland este prezent în România de 11 ani cu un număr de 111 magazine și peste 15.000 de angajați.
Kaufland este cel mai mare retailer din România cu afaceri de 9,17 miliarde lei (2,063 miliarde euro) în 2015, în creștere cu 14,7% comparativ cu anul anterior. Profitul net al companiei a urcat cu 58%, la 649 milioane lei (146 milioane euro).
Rețeaua deține circa 20% din comerțul modern din România.