Pentru a evita cozile lungi sau inutile la ghișee, o aplicație de mobil le va permite cetățenilor să se programeze la o dată și o oră fixe pentru obținerea unor acte, plata unor taxe sau pentru servicii publice. Aplicația urmează să fie dezvoltată în cadrul Guvernului și ar putea conține și formulare online care pot fi completate înainte de prezentarea la ghișeu.
La această aplicație, care va fi disponibilă pe Android, IOS și Windows Phone, lucrează deja mai mulți specialiști angajați de Guvern, aplicația fiind realizată în proporție de 10% deocamdată. Cel mai probabil ar putea fi gata anul viitor.
În cadrul aplicației vor putea fi aflate disponibilitățile de rezervare la ghișee pentru o anumită perioadă în care un cetățean s-ar putea deplasa la sediul unei agenții publice, cât trebuie să aștepte în medie și duratele estimate ale diverselor tipuri de servicii.
Principala facilitate a aplicației, într-o primă fază, o constituie posibilitatea de a face rezervări online pentru diverse servicii publice. Aplicația de mobil va putea chiar să adauge rezervările în calendarul telefonului și să trimită alerte pentru programări sau notificări despre estimările de întârziere ale programărilor.
Pe viitor, aplicația va putea fi dezvoltată pentru a ajuta cetățenii în alegerea punctului de lucru cel mai convenabil unde pot soluționa o anumită problemă, pentru a le spune cu exectitate ce acte trebuie să aducă și chiar pentru a-i ajuta să completeze și să trimită în avans formulare online.
Cum va funcționa aplicația
Prototipul, care poate fi văzut în imaginile alăturate, constă într-o aplicație web duală, una pentru crearea programărilor de către utilizatori si o aplicație web pentru consultarea și rezolvarea programărilor pentru funcționarii publici.
În acest prototip, utilizatorul selectează agenția sau administrația publică și serviciul dorit, de pildă plata impozitului la automobil, ziua și ora programării dorite, precum și detaliile personale.
Sistemul înregistrează apoi rezervarea, întoarce detaliile programării, precum și direcții către agenție și, în același timp, emite un SMS de confirmare către telefonul indicat, incluzând informațiile de programare și un cod ce va trebui prezentat funcționarului la momentul programării.
În interfața de rezolvare de programări, funcționarul va avea o listă a programărilor făcute pentru fiecare zi și va putea accesa detaliile fiecărei programări în parte, menționând când o programare a fost rezolvată sau dacă persoana care a făcut rezervarea nu s-a prezentat.
În perioada următoare vor fi identificate mai multe agenții care oferă servicii cu program cu publicul, care au cel puțin două ghișee și unde se formează cozi de mai mult de 10 minute, la care va fi derulat un program pilot timp de 2-3 luni.
Până la finele anului, autorii proiectului speră să dezvolte sistemul de măsurări de cozi și pe cel de programări, inclusiv aplicațiile mobile.