Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) promite impunerea de standarde de performanță pentru firmele care prestează lucrări de racordare a consumatorilor la rețelele de distribuție de gaze naturale și energie electrică, standarde care să reducă timpul de racordare al clienților la aceste rețele și care, în cazul în care vor fi încălcate, să ducă la sancțiuni financiare pentru firme, care ar urma să fie obligate să plătească penalități de întârziere clienților.
Președintele ANRE, Niculae Havrileț, a declarat, cu ocazia conferinței “Provocările iernii 2015 – 2016 asupra sectorului energetic românesc”, organizată de publicația Focus Energetic, că Autoritatea vrea să impună standarde de performanță pentru firmele care se ocupă de racordarea clienților la rețelele de distribuție de gaze și curent electric, în scopul reducerii timpului de racordare.
"Prin aceste standarde de performanță vrem să reducem și timpul de racordare la rețele, atât pentru persoane juridice, cât și pentru consumatorii casnici, iar firmele prestatoare să fie obligate să le plătească penalități clienților pentru fiecare zi de întârziere față de standarde", a spus Havrileț.
Asta în condițiile în care, după cum Profit.ro a scris recent, in extenso (aici, aici și aici), companiile din România trebuie să aștepte în medie jumătate de an pentru a se racorda la rețelele de electricitate, iar costurile de racordare sunt extrem de mari.
În plus, potrivit Consiliului Concurenței, unii operatori zonali de distribuție de energie electrică majorează și cu 100% pe an tarifele practicate pentru activități conexe distribuției prestate la cererea clienților, cum ar fi conectări și deconectări de la rețeaua de distribuție, emitere de avize, montări și demontări de contoare, citiri de contoare la cererea clienților sau servicii de asistență tehnică.