Trei acționari ai Tokinomo Marketing, un startup românesc care dezvoltă soluții de retail advertising, au vândut toate acțiunile deținute în cadrul firmei, reprezentând 7,2% din capitalul social, către alți cinci acționari, conform unui contract semnat în prima parte a lunii noiembrie. Astfel, Seed Accelerator, un fond de investiții din SUA - 3,6%, Shaun Cunningham - 1,8% și Adrian Sandor - 1,8% au cesionat acțiunile către Mălin Ștefănescu, Florin Vasilica, Mihai Guia, Cristian Lina și Radu Atanasiu.
În urma operațiunii, noua structură a acționariatului se prezintă astfel: Ionuț Vlad - 48,73% și Laurențiu Cluve - 27,07%, cei doi fondatori ai companiei, Mălin Ștefănescu - 4,8%, Florin Vasilică - 4,8%, Mihai Guia - 2,8%, Cristian Lina - 2,8%, Mihnea Stere - 2,73%, Radu Atanasiu - 2,67%, Bogdan Vitec - 1,8% și Cristian Mardare Pop - 1,8%.
La începutul acestui an, Profit.ro a anunțat în exclusivitate că Tokinomo a primit o finanțare de “șase cifre în euro” din partea unui grup de business angels din România, condus de Mălin Iulian Ștefănescu, director general al EEU Software, și Florin Vasilică, partener Ernst&Young România și șeful departamentului Transaction Advisory Services, în schimbul unui pachet de acțiuni reprezentând aproximativ 10% din capitalul firmei. În acționariat au fost cooptați și un fond de investiții din Statele Unite ale Americii, precum și investitorii români Cristian Lina, Mihai Guia și Radu Atanasiu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“În urma participării în anul 2017 la un accelerator de afaceri din Statele Unite ale Americii, BoomStartup, am primit, pe lângă mentoring, o anumită sumă de bani în schimbul unor pachete de acțiuni. A doua rundă de finanțare a venit din partea unui grup de business angels din România condus de Mălin Iulian Ștefănescu și Florin Vasilică. Suma cu care am fost finanțați este de 6 cifre în euro. Pentru acești bani, investitorii au primit pachete de acțiuni reprezentând aproximativ 10% din capitalul social al firmei”, declara în ianuarie pentru Profit.ro Ionuț Vlad, unul dintre cei doi fondatori ai Tokinomo Marketing.
Fondatorul Tokinomo spune că ideea produsului i-a venit în urma experienței din advertising si a lipsei de inovație a campaniilor in-store și susține că, în prezent, este cea mai eficientă soluție de promovare în magazine la nivel mondial.
Tokinomo este un dispozitiv de promovare a produselor în magazine, care utilizează senzori, mișcare, sunet și lumină pentru a da viață produselor fizice la raft, spune fondatorul companiei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Efectele OUG 114: administratorii pensiilor private, obligați să aducă 75 milioane de euro și să funcționeze în pierdere. NN și Generali s-au conformat“Pe lângă soluția actuală, lucrăm deja la add-on-uri complementare, precum și la o altă soluție complet separată, dar care va servi tot clienți din piața de retail”, arată Ionuț Vlad.
El a estimat că firma va atinge venituri de 1 milion de euro în acest an, iar peste doi ani business-ul să urce la cel puțin 20 de milioane de euro.
În 2018, afacerile companiei au atins 180.000 euro, în creștere față de 55.000 euro în 2017.