RCS&RDS pierde în fața Protecției Consumatorului - ar fi informat eronat un client cu privire la rezilierea contractului

RCS&RDS pierde în fața Protecției Consumatorului - ar fi informat eronat un client cu privire la rezilierea contractului
scris 26 sep 2018

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a amendat cu 5.000 de lei operatorul de telecomunicații RCS&RDS pentru că ar fi informat eronat un client cu privire la dreptul de retragere din contractul încheiat la distanță. Compania a contestat decizia, dar a instanța a respins definitiv cererea.

“Prin procesul-verbal de constatare a contravenției întocmit la data de 11.04.2017, agentul constatator din cadrul intimatei ANPC Sibiu a reținut în sarcina RCS&RDS săvârșirea contravențiilor prevăzute de articolelel 18, 51 și 9 din OG 21/1992, și a aplicat acesteia sancțiunile amenzii în cuantum de 5.000 lei pentru prima faptă, respectiv avertisment pentru celelalte două fapte, deoarece s-a constatat în data de 20.03.2017, în urma cercetării reclamației nr. 463/2.03.2017 a unui client privind oferta telefonică pentru abonament de telefonie mobilă pentru care i s-a comunicat de către o angajată a RCS&RDS că ar avea 10 zile la dispoziție pentru a renunța la acest contract încheiat la distanță, că, în data de 02.03.2017, acest consumator a fost informat eronat referitor la dreptul de retragere din contractul încheiat la distanță, așa cum este prevăzut la articolul 9 din OUG 34/2014, consumatorul fiind informat că se poate retrage din contract în termen de maxim 10 zile, și nu 14, cum este prevăzut de lege, încălcându-se astfel prevederile articolul 18 din OG 21/1992”, se arată în motivarea unei decizii a Judecătoriei Sibiu din ianuarie 2018.

Urmărește-ne și pe Google News
RCS&RDS și-a înființat o companie de software și servicii IT CITEȘTE ȘI RCS&RDS și-a înființat o companie de software și servicii IT
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Instanța a mai reținut că, până la încheierea actului sancționator, clientul RCS&RDS nu ar fi primit un răspuns sau modalitatea de soluționare a reclamației, încălcându-se astfel prevederile articolului 51 din OG 21/1992.

“De asemenea, s-a constatat nerespectarea celor prescrise și declarate, precum și comportament incorect față de consumator, deoarece acesta a depus sesizare telefonică și scrisă referitoare la contractul încheiat în decembrie 2016, dar nu a primit răspuns de soluționare până la data încheierii procesului verbal de constatare a contravenției, încălcându-se astfel prevederile articolului 9 din OG 21/1992. S-a mai dispus ca operatorul economic să desfacă contractul încheiat cu acordul telefonic al clientului și să storneze facturile emise, aferente acestui serviciu, respectiv suma de 80,72 lei”, se mai spune în motivare.

Instanța afirmă în document că pericolul social al faptei săvârșite de RCS&RDS trebuie analizat și prin prisma calității sale, de agent economic, întrucât, fiind profesionist, trebuie să cunoască și să respecte cadrul legal în ceea ce privește contractele încheiate telefonic, prin acordarea perioadei indicate de lege pentru renunțarea la contract.

Date: Tarifele impuse RCS&RDS pentru accesul la infrastructura din Oradea sunt inferioare celor practicate de operatorul rețelei Netcity București CITEȘTE ȘI Date: Tarifele impuse RCS&RDS pentru accesul la infrastructura din Oradea sunt inferioare celor practicate de operatorul rețelei Netcity București

“În speță, deși se poate aprecia că pericolul social concret este redus, fapt ce rezultă din împrejurarea că diferendul a fost soluționat amiabil, nu se poate constata că atingerea valorilor sociale ocrotite de OG 21/1992 este redusă ori că lipsește cu desăvârșire”, se mai arată în motivare.

Parte din grupul Digi, RCS&RDS este unul dintre cei mai mari jucători locali pe piața de telecomunicații.

Pe segmentul de telefonie mobilă, în prima parte a anulii, serviciile au consemnat un avans de 14,1%, la 88,1 milioane de euro, în condițiile unui recul ușor, de 0,4%, al numărului de abonați, la 3,367 milioane, și al majorării ARPU cu 10%, la 4,4 euro.

Grupul Digi include Digi Communications NV Olanda, RCS&RDS și entitățile afiliate acesteia. Entitatea-mamă a grupului este Digi Communications NV, societate înființată în Olanda cu locul desfășurării activității și sediul în România.

RCS&RDS - amendată cu 5.000 lei pentru că ar fi depășit termenul de 180 zile de conectare la rețea a unui consumator. Operatorul contestă CITEȘTE ȘI RCS&RDS - amendată cu 5.000 lei pentru că ar fi depășit termenul de 180 zile de conectare la rețea a unui consumator. Operatorul contestă

Activitățile principale sunt desfășurate de RCS&RDS (România), Digi T.S. kft (Ungaria), Digi Spain Telecom SLU și Digi Italy SL.

Grupul furnizeaza servicii de telecomunicații pentru cablu TV (televiziune prin cablu), servicii de internet fix și mobil și date, telefonie fixă și mobilă și televiziune prin satelit direct în casă (DTH) în România, Ungaria, Spania și Italia.

Cea mai mare societate operațională din grup este RCS&RDS.

Acționarul principal al Digi este RCS Management, o societate înființată în România, care este controlată prin RCS Management de Zoltan Teszari.

Digi Communications s-a listat la cota Bursei de Valori București în luna mai 2017, unde acțiunile au avut o traiectorie descendentă în piață, la sub 30 lei/acțiune, de la sub cel de 40 lei/acțiune al ofertei publice.

viewscnt
Afla mai multe despre
rcs&rds
anpc
contract
reziliere
amenda
sanctiune