RATB reia licitația pentru plata cu card bancar, neavând suficienți ofertanți. Unde circulă cei mai mulți "blatiști"

RATB reia licitația pentru plata cu card bancar, neavând suficienți ofertanți. Unde circulă cei mai mulți "blatiști"
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 8 aug 2016

Regia Autonomă de Transport București (RATB) a reluat, din cauza numărului insuficient de ofertanți, procedura de atribuire a proiectului pilot  de plată cu card bancar pe liniile 41, 104, 780 și 783. Linia tramvaiului 41, care asigură legătură între Piața Presei Libere și cartierul Drumul Taberei-Ghencea, ocupă prima poziție în privința numărului de sancțiuni aplicate de controlorii RATB, pe locurile 2 și 3 în acest top fiind liniile de tramvai 32 (Piața Unirii-Ferentari -Rahova) și 1 (Șura Mare-Mihai Bravu).

“Numărul ofertelor a fost insuficient și, din acest motiv, procedura a fost reluată. Ofertele în cadrul noii proceduri sunt așteptate până la 12 august”, au declarat reprezentanții RATB. Anterior, ofertele au fost așteptate până pe 5 august.

Urmărește-ne și pe Google News

Proiectul vizează dotarea vehiculelor de transport în comun cu câte un validator mixt, la prima ușă, în locul validatorului clasic existent și dotarea cu un sistem de comunicare a datelor privind validarea cu carduri bancare contactless.

Astfel, potrivit datelor RATB, realizatorul proiectului pilot va dota un număr de 119 vehicule de transport, dintre care 61 pe linia 41 și 36 pe linia 104.

Linia tramvaiului 41, care asigură legătură între Piața Presei Libere și cartierul Drumul Taberei-Ghencea, ocupă prima poziție în privința numărului de sancțiuni aplicate de controlorii RATB. Astfel, anul trecut, angajații transportatorului au sancționat cu proces-verbal de contravenție 4.294 de calători fără bilet sau abonament, dintr-un total de 52.722 de contravenienți.

Toate trenurile vor avea aer condiționat până în 2017. Șeful CFR Călători: Dotarea unui vagon e o investiție imensă CITEȘTE ȘI Toate trenurile vor avea aer condiționat până în 2017. Șeful CFR Călători: Dotarea unui vagon e o investiție imensă

De asemenea, 6.007 persoane au plătit pe loc suprataxa atunci când au călătorit fără bilet cu tramvaiele liniei 41, dintr-un total de 75.062 contravenienți, în 2015.

Pe locurile 2 și 3 în acest top se află liniile 32 (Piața Unirii-Ferentari -Rahova) și 1 (Șura Mare-Mihai Bravu).

Potrivit documentației proiectului, prestatorul va pune la dispoziția RATB, pe costurile sale, toată infrastructura necesară (echipamentele și aplicațiile software), respectiv validatoarele contactless cu POS încorporat (suport pentru tranzacții EMV) și va suporta costurile de realizare a proiectelor de instalare și costurile de montaj ale sistemului pe vehiculele de transport în comun.

EXCLUSIV Planul Guvernului pentru restructurarea CFR Marfă înaintea privatizării: Ore suplimentare tăiate și executarea datornicilor CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planul Guvernului pentru restructurarea CFR Marfă înaintea privatizării: Ore suplimentare tăiate și executarea datornicilor

Prestatorul va transfera către RATB sumele încasate din validările efectuate cu carduri bancare, în maxim 48 de ore de la înregistrarea tranzacției, cu comision zero.

Ofertele pot fi depuse până la 5 august 2016, inclusiv.

Anul trecut, RATB a încasat din vânzarea de titluri de călătorie și carduri contactless suma de 177,76 milioane de lei, de la 186,1 milioane de lei în urmă cu un an.

În luna mai a acestui an, RATB a reintrodus serviciul de plată a călătoriilor cu mijloacele de transport în comun prin SMS la numărul 7458, disponibil în rețelele de telefonie mobilă.

viewscnt
Afla mai multe despre
ratb
card bancar
licitatie
proiect pilot