Protecția Consumatorului pierde definitiv cu Vodafone la prețurile abonamentelor

Protecția Consumatorului pierde definitiv cu Vodafone la prețurile abonamentelor
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 24 feb 2020

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pierdut definitiv în fața Vodafone România în dosarul suspendării unui ordin al instituției, prin care aceasta a blocat decizia unilaterală a operatorului de telefonie mobilă de majorare a tarifelor abonamentelor cu 1 euro, începând cu luna mai 2019.  Înalta Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ) a respins recursul ANPC împotriva unei sentințe a Curții de Apel București din iulie 2019.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

În aceste condiții, majorarea de către Vodafone a tarifelor la abonamente nu mai poate fi întoarsă.

Urmărește-ne și pe Google News

În litigiul cu ANPC, Vodafone România a câștigat la prima instanță și procesul privind anularea procesului verbal prin care instituția a sancționat operatorul cu amendă de 70.000 de lei, la finele lunii aprilie 2019, pentru decizia unilaterală de majorare a tarifelor abonamentelor. ANPC a atacat hotărârea instanței la începutul acestui an.

EXCLUSIV Proprietarul Altex pregătește o nouă achiziție. Cumpără unul dintre marii distribuitori de produse IT&C din România. Ostahie: Când facem drumul la client cu hârtia de copiator, vrem să-i oferim și cartușul pentru imprimantă CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Proprietarul Altex pregătește o nouă achiziție. Cumpără unul dintre marii distribuitori de produse IT&C din România. Ostahie: Când facem drumul la client cu hârtia de copiator, vrem să-i oferim și cartușul pentru imprimantă

Sancțiunea a precedat ordinul ANPC prin care instituția a blocat, la începutul lunii mai 2019, aplicarea deciziei de majorare a tarifelor abonamentelor, ordin care a fost însă suspendat de instanță.

Pe lângă suspendarea ordinului ANPC și anularea procesului verbal, Vodafone România a solicitat instanței, în alt dosar, și anularea ordinului instituției. Magistrații încă nu s-au pronunțat în acest litigiu.

La începutul lunii mai 2019, ANPC a anunțat că dispus ca un operator de telefonie mobilă să înceteze practicile comerciale incorecte față de consumatori, constatate în urma unui control, realizate în scopul majorării costurilor abonamentelor. Surse din piață au declarat atunci pentru Profit.ro că este vorba de Vodafone România.

Ordinul a fost precedat de o amendă de 70.000 de lei, anunțată de ANPC la 25 aprilie.

Vodafone România este al doilea operator de telefonie mobilă după cifra de afaceri și numărul de clienți.

Operatorul român este parte a grupului britanic de telecomunicații Vodafone.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
instanta
proces
plangere contraventionala