Cel mai mare producător de automobile de lux, Bayerische Motoren Werke (BMW), a raportat marți o creștere surprinzătoare a profitului în trimestrul trei din 2015, datorită majorării cererii pentru SUV-urile X5 și modelele 2-Series și 4-Series, transmite Bloomberg.
În perioada iulie - septembrie 2015, profitul operațional al BMW a urcat cu 4,3%, la 2,35 miliarde de euro (2,59 miliarde de dolari), depășind estimările analiștilor, care previzionau un declin, la 2,16 miliarde de euro.
Veniturile au crescut în trimestrul trei din 2015 cu 14%, la 22,3 miliarde de euro, în timp ce marja profitului operațional a scăzut la 9,1%, de la 9,4% în perioada similară din 2014. Rivalele Mercedes și Audi au raportat marje de 10,5% și, respectiv, 8%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Rezultatele BMW arată mult mai bine decât ne-am așteptat. Și anul viitor portofoliul de produse al companiei va fi sub presiune, în special din cauza prețurilor", a avertizat analistul Sascha Gommel, de la Commerzbank AG.
Și în acest an, grupul BMW (mărcile BMW, Mini și Rolls-Royce) se așteaptă la majorarea vânzărilor, după ce în 2014 acestea au urcat cu 7,9%, la 2,1 milioane de vehicule. Brandul BMW a vândut un număr record de automobile anul trecut - 1,81 milioane - datorită creșterii cererii pentru SUV-ul X5, cu 37%, și a majorării livrărilor în Europa, cu 6,4%.
În 2014, rivala Audi a vândut 1,74 milioane de vehicule, iar Mercedes-Benz a livrat 1,65 milioane de unități.
Conform estimărilor IHS Automotive, în 2020, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule, față de 2,1 milioane pentru Audi și 1,95 milioane pentru Mercedes.
Industria auto reprezintă un element de bază al economiei Germaniei, concentrată pe export, ajutând la reducerea ratei șomajului la doar 5%, în timp ce zona euro se confruntă cu un nivel ridicat, de 11,4%.
Sursa: Agerpres