Profi reia expansiunea și dechide primele două supermarketuri din acest an, la Aiud si Craiova, din cele peste 130 programate, compania având planificate investiții de 50 milioane euro în extinderea rețelei la 500 de magazine, dar și în depozite.
După deschiderea celor două magazine, Profi ajunge la o rețea de 369 unități.
Supermarketul din Craiova are o suprafață totală de 519 metri pătrați, iar cel din Aiud se întinde pe 462 metri pătrați.
Profi, deținut de fondul de investiții polonez Enterprise Investors, a încheiat 2015 cu 93 de magazine noi și un plus de 40% al cifrei de afaceri, care se va apropia de 600 de milioane de euro.
Compania operează trei tipuri de magazine: standard - cu suprafețe mari și gamă largă de produse, City - cu suprafețe mai mici și cu o gamă mai restrânsă de produse și Loco - destinat localităților rurale. Rețeaua numără în prezent 9.500 de angajați.
Profi va deschide în acest an un nou centru de distribuție la Cluj-Napoca, al șaselea deținut de companie, pentru a susține planurile de dezvoltare. Retailerul a închiriat pentru acest proiect aproape 25.000 de metri pătrați de spații logistice de la CTP Invest.
De asemenea, retailerul are în lucru extinderea centrului logistic din Ploiești cu 12.000 metri pătrați, la 26.500 metri pătrați, acesta fiind cel mai mare depozit al rețelei, potrivit datelor furnizate de Profi.
Directorul general al Profi, Daniel Cîrstea, spunea că, în anii următori, ar putea fi construită o platformă logistică și în zona Moldovei.
Retailerul a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de 1,84 miliarde lei (415 milioane euro), în creștere cu 26,6% față de 2013, și un profit net de 27,32 milioane lei (6,15 milioane euro), cu 1,7% mai mare. Profi ocupă locul nouă pe piața românească de retail, după cifra de afaceri.
La estimarea de creștere de 40%, cifra de afaceri a Profi va ajunge la 2,58 miliarde lei în acest an.
Cîrstea estimează că 2016 va fi un an la fel de bun ca și 2015. El spune că planurile de extindere a rețelei vor continua și după 2016, targetul fiind de 1.000 de magazine până în 2020.