Programul de lucru al autorităților publice centrale și locale care nu primesc pe e-mail documente de la firme și cetățeni va trebui prelungit cel puțin două zile pe săptămână, prevede un proiect legislativ. Măsura este necesară pentru că, în general, programul de lucru al instituțiilor publice coincide cu programul de lucru al cetățenilor.
Parlamentarii USR sunt cei care au inițiat un proiect de lege care are astfel drept scop combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul a autorităților și instituțiilor publice centrale și locale.
”În prezent, programul de lucru al autorităților publice centrale și locale care au program de lucru cu publicul coincide cu cel al cetățenilor. Respectiv, pentru a se prezenta la ghișeu, cetățeanul este nevoit să lipsească de la locul de muncă. Acest fapt precum și lipsa digitalizării fac serviciile publice greu accesibile. Societatea își exprimă foarte des îngrijorarea cu privire la birocrația excesivă și efortul considerabil pe care trebuie să îl depună pentru a obține niște servicii publice”, arată autorii inițiativei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru a elimina aceste impedimente din administrație și a simplifica mult accesarea serviciilor publice, proiectul legislativ prevede obligarea instituțiilor publice care nu primesc documente de la public prin mijloace electronice să lucreze până la orele 20:00 în două zile din săptămână.
Măsurile are trebui să intre în vigoare în 30 de zile de la adoptarea legii, dacă Parlamentul își va da acordul asupra acesteia.