Primăria Sectorului 1 va fi reorganizată. Dispare Direcția de Impozite și Taxe Locale

Potrivit unei hotărâri aprobate de Consiliul local, Primăria Sectorului 1 va fi reorganizată.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Primăria Sectorului 1 va fi reorganizată. Dispare Direcția de Impozite și Taxe Locale

Totodată, s-au aprobat desființarea Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale a Sectorului 1 și preluarea activității acesteia în cadrul aparatului de specialitate al primarului, în termen de 60 de zile.

În baza hotărârii au fost aprobate organigrama, statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate al primarului Sectorului 1, scrie Agerpres.

ING anunță clienții din România: Transferuri în euro instant CITEȘTE ȘI ING anunță clienții din România: Transferuri în euro instant

Sunt propuse, la nivelul Sectorului 1, un număr de 941 de posturi.

Primarul George Cristian Tuță a declarat că, în urma reorganizării, va întărită capacitatea instituțională.

„Profităm de faptul că Direcția de taxe și impozite a reușit să își digitalizeze toate serviciile publice pentru care a fost constituită, motiv pentru care partea de suport al funcționarilor specializați în domeniul taxe și impozite poate fi asigurată de Primărie. N-are sens să avem două zone de achiziții sau de economic, atât timp cât lucrurile acestea sunt bine instituite la nivelul Primăriei. Avem sisteme informatice care pot de la distanță să asigure”, a explicat edilul, în ședința Consiliului Local.

El a adăugat că reducerea numărului de posturi va crește eficiența instituției, iar Primăria se va apropia de ținta propusă de Guvern.

„Practic, ne mai despart doar 10% și putem zice că am îndeplinit obiectivul de a reduce, față de plafonul pe care îl avem”, a precizat edilul.

ChatGPT poate edita imagini în Photoshop CITEȘTE ȘI ChatGPT poate edita imagini în Photoshop

George Tuță a adăugat că urmează și alte reorganizări, astfel încât departamentele să ofere servicii publice la cel mai înalt nivel.

„Direcția de taxe și impozite nu dispare, ea intră în aparatul Primăriei și va fi construită pe trei piloni mari. Un pilon legat de taxele și impozitele pe care le încasăm ca și venituri bugetare, un al doilea legat de veniturile extra bugetare unde am început să punem ordine în toate relațiile cu clienții pe care îi are Primăria: cei care închiriază spații, cei care au în concesiune (…) și, bineînțeles, o zonă legată de control și de aceste evidențe fiscale pe care trebuie să le analizăm, având în vedere posibilitatea de a utiliza date multe. Să vedem cum putem îmbunătăți partea de colectare, pentru a avea o organizare a acestui domeniu mult mai bună”, a indicat el.

În ceea ce privește Poliția Locală, a fost redus numărul adjuncților de la patru la doi. Unul dintre aceștia are atribuții pe partea de ordine publică și circulație, iar cel de-al doilea este responsabil pentru partea de inspecție, din perspectiva disciplinei în construcții, a agenților economici și a protecției mediului.

Primarul a subliniat importanța prezenței în stradă a polițiștilor locali, astfel încât aceștia să reprezinte un sprijin pentru cetățeni, să identifice neregulile și să aplice contravențiile necesare.

„La nivelul coordonării activităților din fiecare cartier, punem bazele unui dispecerat integrat care să poată gestiona camerele pe care le avem, să integrăm acest sistem de monitorizare cu un dispecerat corespunzător care să țină legătura cu celelalte instituții care asigură protecția civilă. (…) Avem multe rezultate, sunt pe zona protecției mediului foarte multe sancțiuni aplicate pentru cei care nu respectă legea, mai ales cei care vin cu mașini și abandonează deșeuri pe zonele Sectorului 1. Sunt mai multe mașini confiscate și atunci un astfel de dispecerat integrat și centru de monitorizare poate fi un sprijin real, pentru ca Poliția Locală să se autosesizeze, să nu fie nevoie de o sesizare din partea cetățenilor”, a transmis primarul.

VIDEO Zborul e pentru păsări. Emil Dobrovolschi, comandant de aeronavă: Protocolul nu omoară creativitatea. Ai vrea un pilot creativ la 12.000 de metri, cu un incendiu la bord? - Profit.ro TV Educație cu Profit CITEȘTE ȘI VIDEO Zborul e pentru păsări. Emil Dobrovolschi, comandant de aeronavă: Protocolul nu omoară creativitatea. Ai vrea un pilot creativ la 12.000 de metri, cu un incendiu la bord? - Profit.ro TV Educație cu Profit

El a susținut că Primăria Sectorului 1 depune în mod constant cereri pentru toate programele cu finanțare externă, existând o structură de 50 de persoane care lucrează la elaborarea acestor proiecte.

„Ne dorim să avem cât mai multe servicii pe care să le punem la punct și să recuperăm timpul pierdut în anii precedenți. De aceea și în zona aceasta de politici publice mai ajustăm, creând un mecanism de project management, având peste 60 de proiecte de dezvoltare a comunității și a administrației. Avem o structură care zi de zi face partea de monitorizare a modului în care se dezvoltă și se implementează proiectele, pentru că în administrație esența este ca lucrurile să nu ne ia prin surprindere și atunci să avem o dezvoltare etapizată, corectă, pe baza unui grafic pe care colegii noștri din zona de politici publice îl vor avea în atenție”, a precizat Cristian Tuță.

Un alt obiectiv pentru anul 2026 este digitalizarea serviciilor legate de urbanism și parcări.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0898 +0.0004+0.01 %
1 USD4.3493 -0.0275-0.63 %
1 GBP5.8179 -0.0065-0.11 %
1 CHF5.4515 +0.0185+0.34 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Cotidianul.ro
Playtech.ro
Cele mai citite