Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, spune că ministerul pe care îl conduce va avea până la sfârșitul anului un buget peste 30 de miliarde lei, mai mult decât dublu față de anul 2021, și că la ultima rectificare bugetară a solicitat 16 miliarde de lei, creându-i emoții ministrului Finanțelor, Marcel Boloș.
„Să știți că la final de 2021, când am preluat ministerul, bugetul Ministerului Transporturilor era de 14 miliarde. Era cel mai mare de până atunci, că a crescut. Eu cred că anul acesta, adică după 2 ani, finalul anului ne va prinde la Ministerul Transporturilor cu un buget peste 30 de miliarde, deci mai mult decât dublu. De ce? Pentru că sunt foarte multe lucrări deschise și asta e foarte bine, dar trebuie să rămână în ritmul ăsta mulți ani de acum încolo, ca să ajungem într-un final să avem o rețea, o infrastructură decentă în România. Altfel băltim, cum s-a băltit și până acum. De aceea am cerut 16 miliarde la rectificare. I-am cerut domnului Boloș, am crezut că face infarct când a auzit de 16 miliarde. Asta e, dacă vrei să ai șantiere și vrei să ai autostrăzi și căi ferate, lucrurile astea costă”, a spus Sorin Grindeanu, citat de Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ministrul a subliniat că este îmbucurător că există atât de multe șantiere deschise, pentru care există și finanțare, dar că acestea vin și cu o serie de provocări.
„De exemplu, în acest moment, de aici o să plec pe zona Cluj-Nădășelu, partea Sălajului, pentru că acolo sunt cele două loturi care sunt executate de acea companie românească bine cunoscută, care în acest moment cred că are în execuție vreo 460 de kilometri de autostradă și drum expres. Eu nu cred că există în Europa vreo companie, astăzi, când vorbim, care să aibă atâta. E o companie care până acum nu doar că și-a terminat la timp toate lucrările, dar toate lucrările pe care le avea le-a devansat și contractele au mers așa cum trebuie. E adevărat că deschizându-se foarte multe șantiere în România avem mai multe provocări, pe de o parte, e o provocare legată de forța de muncă, așa cum știm, avem o mare problemă din acest punct de vedere (...) Gândiți-vă că doar anul trecut am semnat contracte la Ministerul Transporturilor de 10,3 miliarde de euro, ceea ce înseamnă cât toți ceilalți 5 ani dinainte la un loc”, a mai spus ministrul Transporturilor.