Campania electorală pentru alegerile locale 2016 va fi reflectată în audiovizual între 6 mai și 3 iunie

Campania electorală pentru alegerile locale 2016 va fi reflectată în audiovizual între 6 mai și 3 iunie
scris 15 mar 2016

Campania electorală pentru alegerile locale 2016 va fi reflectată în audiovizual între 6 mai și 3 iunie, ora 07.00, conform deciziei luate de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), în ședința de marți.

Decizia a fost votată în unanimitate de membrii CNA prezenți la ședință: Răsvan Popescu, Dorina Rusu, Radu Herjeu, Gabriel Tufeanu, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Lorand Turoș și Valentin Jucan, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News

Prin decizia CNA, radiodifuzorii publici și privați sunt obligați să asigure desfășurarea unei campanii electorale ”echitabile, echilibrate și corecte pentru toți competitorii electorali” - toți candidații trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuți electoratului, trebuie să existe echilibru în prezentarea activităților de campanie ale competitorilor electorali și aceștia să beneficieze de un tratament obiectiv și echidistant.

Potrivit deciziei, posturile de radio și de televiziune private, inclusiv de televiziune prin cablu, au obligația să comunice Consiliului, print-o adresă, implicarea lor în campanie, lista emisiunilor electorale pe care le vor realiza, precum și intervalele de timp de difuzare a respectivelor emisiuni, până pe 4 mai.

În situațiile litigioase privind alocarea timpilor de antenă, posturile vor trebui să facă dovada că au oferit tuturor competitorilor electorali accesul în condițiile prevăzute la art. 68 din Legea nr. 115/2015.

În actuala formă a deciziei CNA, pentru reflectarea campaniei electorale, radiodifuzorii pot realiza și difuza numai emisiuni informative,”în care pot fi difuzate informații privind sistemul electoral, tehnica votării și activitățile de campanie ale candidaților”, în acest scop, durata programată a emisiunii informative putând fi mărită cu cel mult 15 minute, emisiuni electorale și emisiuni de dezbatere electorală.

UniCredit Bank vrea să plătească pentru prima oară dividende de la fuziunea Țiriac-HVB-UniCredit din 2006 CITEȘTE ȘI UniCredit Bank vrea să plătească pentru prima oară dividende de la fuziunea Țiriac-HVB-UniCredit din 2006

În emisiunile de dezbatere electorală, radiodifuzorii trebuie să pună în discuție programele electorale și temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea a cel puțin doi candidați sau reprezentanții lor. În cazul neparticipării unui candidat sau a unui reprezentant al acestuia, acest fapt este menționat; emisiunile vor fi identificate ca atare la început, în cazul posturilor de radio, respectiv vor fi semnalate prin marcajul «emisiune de dezbatere electorală», afișat în mod vizibil pe toată durata difuzării în cazul posturilor de televiziune, se mai arată în decizie.

Potrivit documentului, ”competitorii electorali” sunt candidații și reprezentanții partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale și a organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, precum și  candidații independenți, aceștia având acces gratuit la posturile de radio și de televiziune, publice și private.

În emisiunile informative, activitățile de campanie pot fi prezentate exclusiv de radiodifuzori și este interzisă difuzarea de materiale în legătură cu activitățile de campanie, realizate sau puse la dispoziție de competitorii electorali, precum și difuzarea de interviuri acordate de către candidați sau reprezentanți ai competitorilor electorali. Candidații care dețin funcții publice pot apărea în emisiunile informative numai în probleme legate de exercitarea funcției lor, radiodifuzorii având obligația să asigure echidistanța și pluralismul de opinii.

Radiodifuzorii trebuie să asigure tuturor competitorilor electorali condiții echitabile în ceea ce privește libertatea de exprimare, pluralismul opiniilor și echidistanța.

Potrivit deciziei, emisiunile electorale se pot realiza în direct sau se pot înregistra în cadrul timpului de emisie acordat fiecărui competitor electoral, în proporțiile stabilite de aceștia.

”Radiodifuzorii sunt obligați să precizeze calitatea în care se exprimă persoanele inviate în emisiuni, cum ar fi cea de candidat sau reprezentant al acestuia; în cazul posturilor de televiziune, numele și calitatea persoanelor invitate vor fi vizibile pe ecran la momentul intervenției acestora”, mai arată decizia.

viewscnt
Afla mai multe despre
cna
alegeri locale 2016