Podul Grant, redeschis traficului rutier pe sensul Crângași-Turda. Anul acesta vor începe lucrări de reabilitare la pasajele Lujerului și Obor

Podul Grant, redeschis traficului rutier pe sensul Crângași-Turda. Anul acesta vor începe lucrări de reabilitare la pasajele Lujerului și Obor
scris 31 mar 2024

Traficul rutier pe podul Grant a fost redeschis, duminică dimineață, pe sensul Crângași-Turda, după o perioadă în care podul a fost complet închis pentru lucrări de modernizare. Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că firma privată care a câștigat contractul mai are de executat lucrări la structura de rezistență a podului, însă acestea nu presupun restricții de trafic. Edilul anunță că, cel mai probabil, anul acesta vor începe lucrări de reabilitare la pasajele Lujerului, Obor și la podul de la ieșirea spre Ploiești.

„Am promis că pe 31 martie dăm drumul la circulația pe acest sens, ne-am ținut de cuvânt. Mulțumesc Administrației Străzilor și constructorului! În plus, dăm drumul și pe bretelele de acces și am dat drumul deja pe cele două linii de tramvai, deci, din punctul de vedere al traficului nu mai există restricții”, a afirmat primarul general, potrivit News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
OpenAI a prezentat un instrument care poate reproduce cu ușurință vocea oricui CITEȘTE ȘI OpenAI a prezentat un instrument care poate reproduce cu ușurință vocea oricui

Investiția a costat, în total 54 de milioane de lei, au fost facturate lucrări în valoare de aproape 27 de milioane de lei și au fost achitați 13 milioane de lei, pentru restul de plată sumele sunt prinse în buget, a adăugat Nicușor Dan.

Edilul a precizat că firma care realizează modernizarea podului mai are de făcut unele lucrări la structura de rezistență a podului care nu vor afecta buna desfășurare a circulației rutiere. Acestea se vor încheia în august 2024, cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în contract.


Reprezentantul constructorului, prezent duminică alături de Nicușor Dan, a explicat că lucrările la structura de rezistență se vot desfășura în intervalul orar 10:00-15:00. Acestea includ montarea unui parapet și a unor materiale de protecție anticorozivă. Acesta a precizat că nu se pun probleme cu privire la siguranța traficului, chiar dacă mai sunt de executat lucrări la structura de rezistență a podului.
„Ăsta este avantajul de a lucra cu firme private în loc de companii municipale care chiar dacă vor, nu au expertiza de a face tipul ăsta de lucrări”, a adăugat primarul.
Acesta a anunțat că, după ce s-au constatat probleme la pasajele de la Lujerului, Obor și la podul de pe drumul spre Ploiești, Administrația Străzilor a întocmit documentații de intervenție iar cel mai probabil se vor supune votului Consiliului General indicatorii tehnico-economici pentru lucrări.
Edilul spune că pentru fiecare intervenție indicatorii „sunt de ordinul 200 de milioane” pentru pasaje și de 50 de milioane de lei pentru pod.
„Suntem gata să începem în cursul acestui an lucrările, probabil la toate aceste obiective”, a mai afirmat Dan.

viewscnt
Afla mai multe despre
podul grant
bucuresti