Planul de Mobilitate Urbană București-Ilfov, aprobat de CGMB: benzi unice pentru RATB, supralărgirea străzii Prelungirea Ghencea, linie de tramvai până la zona comercială Băneasa, parcări la intrarea în oraș

Planul de Mobilitate Urbană București-Ilfov, aprobat de CGMB: benzi unice pentru RATB, supralărgirea străzii Prelungirea Ghencea, linie de tramvai până la zona comercială Băneasa, parcări la intrarea în oraș
scris 29 mar 2017

Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat, miercuri, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru București - Ilfov, care prevede înființarea Autorității de Transport Metropolitan, introducerea unor benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public, achiziția a 900 de autobuze, troleibuze și tramvaie, extinderea infrastructurii de tramvai cu 41 de kilometri, construcția unor parcări tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraș și a unor parcări subterane, amenajarea pistelor de biciclete și a locurilor de parcare, extinderea sistemului de închiriere "bike-sharing” și îmbunătățirea sistemului de management al traficului.

Proiectul de hotărâre privind Planul de Mobilitate Urbană București-Ilfov 2016-2030 a fost aprobat în ședința CGMB cu 44 de voturi "pentru”, o abținere și niciun vot împotrivă, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Printre principalele proiecte incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) se află înființarea Autorității de Transport Metropolitan București - Ilfov, introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 de kilometri și modernizarea rețelei de mijloace de transport în comun prin achiziția a 100 de troleibuze, 500 de autobuze, dintre care 300 electrice și 300 de tramvaie.

Proiectul mai presupune modernizarea și extinderea infrastructurii de tramvai cu 41 de kilometri de cale dublă, reabilitarea a aproximativ 1.800 de stații, construcția de parcări de tip Park&Ride la punctele cheie de intrare în oraș, construcția de parcări subterane, amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete, incluzând piste și locuri de parcare, extinderea sistemului de închiriere "bike-sharing” și crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni și bicicliști în centrul orașului,  concomitent cu modernizarea spațiul urban public.

De asemenea, prin acest proiect se va urmări "îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă", realizarea de pasaje pietonale subterane și îmbunătățirea sistemului de management al traficului, a precizat Primăria Capitalei.

În urma analizelor făcute în ultimele luni, reprezentanții municipalității vor solicita includerea în PMUD a încă patru proiecte care vizează descongestionarea traficului în "zonele cu maximă expansiune”.

Coface România deschide un centrul IT la București și recrutează 80 de specialiști CITEȘTE ȘI Coface România deschide un centrul IT la București și recrutează 80 de specialiști

Unul dintre proiecte vizează supralărgirea străzii Prelungirea Ghencea, între strada Brașov și Șoseaua de Centură a Capitalei, precum și realizarea unui terminal intermodal comun cu viitoarea stație de tren din zona haltei Bariera Domnești.

Un alt proiect este cel privind modernizarea străzii Barbu Văcărescu și a străzii Av. Alexandru Șerbănescu, atât rutier cât și a liniei de tramvai, de la Șoseaua Ștefan cel Mare până la Bulevardul Aerogării, precum și prelungirea liniei de tramvai până la zona comercială Băneasa.

De asemenea, un alt proiect propune modernizarea sistemului rutier și a liniei de tramvai pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu și prelungirea până la strada Barbu Văcărescu, pentru asigurarea unei legături directe cu un mijloc de transport rapid, nepoluant și de mare capacitate, a zonei de birouri Pipera cu zona de Nord a Capitalei.

În PMUD mai este inclusă și modernizarea Șoselei Petricani, între Bulevardul Lacul Tei și sensul giratoriu de la intersecția cu Bulevardul Pipera, atât pentru sistemul rutier, cât și pentru calea de rulare a tramvaiului.

Aura Răducu, membru al grupului de lucru pentru Planul de Mobilitate Urbană, a susținut că primele proiecte care vor fi începute sunt cele cele finanțate prin fonduri europene, pentru modernizarea transportului public de călători prin achiziționarea de echipamente și modernizarea liniilor de tramvaie și realizarea pistelor de bicicliști, dar și proiectele park&ride.

Deși toate grupurile politice din Consiliul General au aprobat PMUD, consilierii PNL s-au declarat nesiguri de probabilitatea ca proiectele cuprinse în Plan să fie și puse în practică.

"Contează votul de azi, dar mai mult contează dacă acest program se va pune în practică, pentru că de foarte mulți ani de zile zona metropolitană, nu doar din punct de vedere al transportului, ci și din punct de vedere al urbanismului, nu este cum ar trebui să fie o Capitală europeană. S-a dezvoltat haotic, PUC-urile diferitelor zone nu sunt în concordanță cu realitățile zonei, iar primăria generală ar trebui să vină să completeze acest PMUD. Singura dilemă pe care eu o am este cum am putea integra metroul sau acea magistrală 5 din București către Otopeni, atâta timp cât metroul nu este în subordinea primărie și atâta timp cât primește o subvenție de la Guvernul României, ce ar însemna transferul către primăria generală, ce ar însemna investițiile, dacă noi avem bani alocați în buget... Adică să nu stricăm mai mult decât putem face bine”, a declarat Lucian Iliescu, consilier PNL.

De asemenea, în timpul dezbaterii pe tema Planului de Mobilitate Urbană Durabilă au fost incidente și certuri. Raluca Teodor, consilier USR, l-a acuzat pe viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu, de jigniri, aceasta susținând că a numit-o „prostituată”. Raluca Teodor a spus că îl va da în judecată pe viceprimar.

viewscnt
Afla mai multe despre
cgmb
primaria bucuresti
piste de biciclete