Ministerul Finanțelor a inițiat o licitație pentru achiziționarea de echipamente în vederea modernizării serviciilor de comunicație din rețeaua internă de voce și date a instituției, obiectivul fiind asigurarea bunei funcționări a serviciilor informatice suport pentru aplicațiile informatice portalizate în contextul mai larg al infrastructurii MF/ANAF.
Cu o durată de 5 luni, contractul fiind estimat 37,95 milioane de lei, fără TVA.
La procedură s-au înscris Sysdom Proiecte (lot 1) și asocierea Computing Technology Business (lider), Zone Consulting IT și Datanet Systems (lot 2).
CITEȘTE ȘI Fosta Țiriac Leasing câștigă în fața Concurenței"Sistemul Informatic al Ministerului Finanțelor (MF) este unic în România atât din punct de vedere al complexității și specificității aplicațiilor, cât și al numărului de entități ale administrației publice și entități private deservite, precum și al întinderii teritoriale. Numărul de aplicații informatice, volumul de date, numărul de entități deservite și numărul de utilizatori interni și externi crește permanent, crescând implicit și volumul de muncă depusă, precum și necesarul de resurse pentru dezvoltarea și administrarea sistemului informatic. Actualmente Sistemul Informatic al Ministerului Finanțelor este cel mai mare furnizor de date din România pentru instituțiile publice și instituțiile financiare din România și din străinătate. Din aceste motive, este necesar să fie asigurate continuitatea funcționării, securitatea, integritatea, și disponibilitatea datelor/informațiilor ce fac obiectul tranzacțiilor economice. În prezent, rețeaua de comunicații date și voce a MF/ANAF furnizează servicii ce prezintă numeroase disfuncționalități, datorită faptului că echipamentele au un nivel ridicat de uzură fizică și morală și produc incidente frecvente (blocări, resetări, opriri) în livrarea serviciului, întreaga activitate a MF/ANAF fiind afectată. În cazul echipamentelor ce se defectează, au fost utilizate, ca soluție de avarie, echipamente din alte locații MF/ANAF, însă în prezent, această opțiune nu mai poate fi utilizată deoarece nu mai sunt echipamente funcționale disponibile", scrie în caietul de sarcini al licitației.
Achiziția produselor solicitate are în vedere menținerea în funcțiune a Sistemului Informatic MF/ANAF la nivelul utilizatorilor interni prin asigurarea conectivității acestora la resursele locale (multifuncționale, spații de stocare partajate) precum și la cele centralizate din Centrele de date și contribuie astfel la asigurarea continuității și disponibilității utilizării Sistemului Informatic al MF, asigurarea continuității și disponibilității utilizării Sistemului Informatic Integrat Vamal (SIIV), la nivelul Direcțiilor Regionale Vamale și al Birourilor Vamale, protecția datelor gestionate în cadrul Sistemului Informatic al MF și în cadrul Sistemului Informatic Integrat Vamal și alinierea MF cu strategiile asumate și cu eforturile întreprinse la nivel național, în domeniul protecției infrastructurilor critice.