O nouă schimbare de strategie: OLX, cel mai mare jucător local pe piața anunțurilor online, reduce drastic numărul de anunțuri gratuite la una dintre cele mai populare categorii

O nouă schimbare de strategie: OLX, cel mai mare jucător local pe piața anunțurilor online, reduce drastic numărul de anunțuri gratuite la una dintre cele mai populare categorii
scris 19 apr 2018

Cel mai mare jucător local pe piața anunțurilor online, OLX.ro, a introdus limite în privința numărului de anunțuri gratuite de vânzare pentru produsele din categoria electronice și electrocasnice. Astfel, la secțiunea telefoane și tablete, una dintre cele mai populare, numărul anunțurilor gratuite a fost redus de la 100 la 3.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

“Începând cu data de 18 aprilie 2018, vom introduce noi pachete de anunțuri în categoria electronice și electrocasnice, împreună cu noi limite pentru postarea anunțurilor gratuite în această categorie”, se afirmă în mesajul transmis utilizatorilor pe e-mail de către companie.

Urmărește-ne și pe Google News

Conform datelor OLX.ro, compania a introdus pentru produsele mai scumpe o limită de 3 sau 5 anunțuri pe lună, în timp ce pentru produsele mai ieftine limita este de ieri de 20 de mesaje.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

O nouă schimbare de strategie: OLX, cel mai mare jucător local pe piața anunțurilor online, reduce drastic numărul de anunțuri gratuite la una dintre cele mai populare categorii

După depășirea limitei, utilizatorii platformei vor plăti pentru publicarea unui anunț între 0,41 și 0,83 euro (fără TVA), în timp ce prețul pentru un pachet de 500 de anunțuri variază între 51,5 euro și 104,03 euro.

O nouă schimbare de strategie: OLX, cel mai mare jucător local pe piața anunțurilor online, reduce drastic numărul de anunțuri gratuite la una dintre cele mai populare categorii

O nouă schimbare de strategie: OLX, cel mai mare jucător local pe piața anunțurilor online, reduce drastic numărul de anunțuri gratuite la una dintre cele mai populare categorii

Categoria electronice și electrocasnice se află în Top 3 cele mai accesate categorii din cadrul platformei, cu peste 3 milioane de vizitatori și 470.000 anunțuri noi adăugate în fiecare lună, conform datelor companiei.

Decizia OLX.ro de a limita numărul de anunțuri gratuite urmărește promovarea conținutului de calitate, respectiv mai multe anunțuri autentice și eliminarea celor publicate de mai multe ori.

ANAF are cont de Twitter. Lansarea Profit.ro, printre primele anunțuri CITEȘTE ȘI ANAF are cont de Twitter. Lansarea Profit.ro, printre primele anunțuri

“Limitele de anunțuri gratuite ajută foarte mult într-o distribuție corectă a mesajelor. Așa cum am văzut și în categoriile care au deja limite, numărul de anunțuri duplicate devine inexistent, deci calitatea categoriei crește. Și când anunțurile sunt de calitate, atunci și cumpărătorii trimit mai multe mesaje, distribuite către mai multe anunțuri”, se mai arată în mesajul OLX.ro.

Practic, OLX.ro vrea să monetizeze dorința utilizatorilor care au transformat în afacere vânzarea de echipamente IT&C prinintermediul platformei sau pe cei care își promovează business-ul pe OLX. În această situație se află casele de amanet.

“Pentru utilizatorii privați și business-urile mici, schimbările din categorie sunt minore și sunt realizate în favoarea utilizatorilor: introducerea de limite elimină duplicatele și le oferă un plus de vizibilitate. Concret, orice user poate posta în continuare până la 43 de anunțuri gratuite pe lună în categorie - 20 de telefoane, tablete, accesorii audio și video sau componente de calculator, 5 sisteme de navigație sau aparate medicale, 5 jocuri și console, 5 electrocasnice, 5 laptopuri, 5 aparate foto/video, 3 telefoane și 3 televizoare. Pentru firmele care folosesc OLX, am lansat pe 18 aprilie pachete de anunțuri și beneficii extra, gândite astfel încât să-și managerieze conținutul într-un mod mult mai profesionist, prin funcționalități extra (o pagină nouă personalizată pentru companie, posibilitatea de a-și personaliza contul cu logo și bannere pentru a ieși în evidență în lista de anunțuri, posibilitatea de a importa și gestiona anunțurile printr-un Web API, link extern către site-ul companiei, statistici pentru cont la 60/90 de zile). 

Numărul foarte mare de căutări și anunțuri din această categorie a adus în față nevoia de a face anumite schimbări în beneficiul utilizatorilor. Ne dorim să fim un site practic și simplu, atât pentru utilizatorii mici și medii, cât și pentru cei business, pentru care ne propunem să fim parteneri care să le susțină eforturile de business prin pachete de anunțuri dedicate și tool-uri performante”, susține Paul Neagoe, Business Manager  - OLX România.

OLX.ro este unul dintre cele mai vizitate site-uri din România, cu 800.000 - 1.000.000 de clienți unici pe zi, conform datelor SATI.

Schimbările din ultimii ani în strategia de publicare a anunțurilor au condus la intrarea pe profit în 2016 a OLX Online Services, cu 4,5 milioane lei la afaceri de peste 45 milioane de lei, după cinci ani consecutivi în care funcționase pe pierderi.

Telekom Romania lansează o platformă pentru amatorii de muzică electronică CITEȘTE ȘI Telekom Romania lansează o platformă pentru amatorii de muzică electronică

Compania înregistrase anterior pierderi de 23 milioane lei în 2015, 30 milioane lei în 2014, 20 milioane lei în 2013, 7 milioane lei în 2012 și 4 milioane lei în 2011.

În 2016, Olx.ro, cea mai mare platformă de anunțuri de pe piața locală, s-a extins pe nișa sectorului imobiliar, incluzând în site o secțiune dedicată și și-a modificat strategia de a taxa toate anunțurile publicate în categoria auto.

OLX.ro este unul dintre cele mai vizitate site-uri de pe piața locală și este deținut de grupul Naspers din Africa de Sud. Cu o medie de peste 10 milioane vizitatori unici, categoriile cele mai accesate au fost auto, moto și ambarcațiuni, imobiliare și electronice și electrocasnice.

viewscnt
Afla mai multe despre
olx
anunturi gratuite