Într-o piață farmaceutică impredictibilă, cu cele mai mici prețuri din Europa și taxa clawback, și-a făcut loc nou producător de medicamente Accord Healthcare, divizia internațională a grupului indian de generice Intas, care a ajuns la peste 3 milioane euro vânzări în România cu 15 produse, în majoritate oncologice.
Accord Healthcare România a fost înregistrată în octombrie 2015, iar în februarie –martie 2016 a început vânzările.
Unul dintre obiectivele companiei pentru România este să devină unul dintre furnizorii preferați de către spitalele și farmaciile din țară, asemeni succesului repurtat în Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Creșterea Accord a fost spectaculoasă în Europa. Surpriza a fost ca în momentul în care intrăm pe o piață cu un medicament să ajungem din primul an și la o cotă de circa 30% cu acel produs. Având aceste premise foarte puternice, putem spune că obiectivul nostru este să ajungem în următorii 3-5 ani și în România la cifre similare. Am început vânzările în februarie-martie 2016 cu oncologicele pentru spitale”, a declarat country managerul Accord Healthcare România, Daniel Bran.
Întrebat de Profit.ro ce a stat la baza deciziei Accord de a intra pe piața românească, criticată de majoritatea companiilor de profil pentru impredictibilitate și legislație ostilă, Daniel Bran spune că ”există o dorință conducerii companiei de a intra pe toate piețele. A fost o alegere bună, pentru că vedem că facem lucrurile bine ”.
Accord are un portofoliu de 15 produse înregistrate în România, majoritatea din oncologie și hematologie, iar planurile companiei sunt extinderea portofoliului cu cel puțin 15 produse noi pe an, vizând și arii terapeutice precum sistem nervos, antiinfecțioase, imunologie.
”Anul acesta ne dorim peste 15 lansări. Unele sunt molecule vechi, dar necesare. Am văzut o prezentare care arăta că, pentru anumite produse, acum trei-cinci ani erau 5-6 companii care le vindeau pe piață, iar acum sunt mai greu de găsit, fiind comercializate de unu, doi, maxim trei producători. Pe partea de oncologie, aducem exact acele molecule mai greu de găsit”, a explicat Daniel Bran.
El spune că vânzările pentru primul an fiscal, care se va încheia la 31 martie, sunt foarte bune pentru o companie la început, situându-se la peste 3 milioane euro.
Daniel Bran are o experiență de peste 15 ani în industria farmaceutică din România, lucrând în companii precum Sandoz, Teva și GSK.
Intas Group este o companie aflată în top 10 pe piața farmaceutică din India, cu afaceri de peste un miliard euro. Compania este prezentă cu divizia Accord Healthcare în peste 70 de piețe la nivel mondial. Peste 80% din veniturile internaționale sunt generate de SUA, UK și UE.
Anul trecut, compania a realizat două achiziții importante în Marea Britanie, printre care și Actavis UK &Irlanda, care au propulsat-o pe locul doi pe piața de medicamente generice din această piață.
Portofoliul Accord numără în prezent peste 7000 de produse, fabricate în cele 10 fabrici la nivel mondial.