Modelul Dacia Duster cu cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC (Efficient Dual Clutch), prezentat la salonul auto de la Paris, va fi disponibil în România din februarie 2017, potrivit reprezentanților Dacia, care spun că ”se va găsi un preț cât mai competititiv față de concurenți”.
Dacia Duster cu cutie de viteze automată, intitulată EDC, se va vinde în România din februarie 2017, fiind printre primele țări în care acest model va fi comercializat, a anunțat Andrei Stratu, șef produs gama Dacia, joi seară, într-o conferință de presă.
Deocamdată, oficialii Dacia nu au dezvăluit de la ce preț se va vinde modelul Duster îmbunătățit, dar au precizat că acesta va fi ”puțin sub prețul mediu al pieței”, scrie News.ro.
”Se va găsi un preț cât mai competitiv față de concurenți, vom fi poziționați la nivelul concurenței”, a declarat Andrei Stratu.
Potrivit reprezentanților Dacia, Duster a fost înnoit cu o cutie de viteze automată pentru a răspunde pieței în creștere pe acest segment de autovehicule, dar și a ”așteptărilor unei categorii din ce în ce mai largi de clienți”.
Aceasta va fi disponibilă inclusiv pe modelul Duster 1.5 DCI 109 CP 4x2.
”Cutia de viteze dispune de două ambreiaje: unul care acționează treptele impare de viteză (1/3/5) și un altul care acționează treptele impare (2/4/6 și treapta de marșarier). Schimbarea vitezelor este realizată cu ajutorul unor motoare de acționare electrice gestionate de un calculator care selectează treapta ideală în funcție de regimul în care motorul este solicitat de șofer. În timpul schimbării vitezelor, ambreiajul care face priză se deschide, în timp ce, simultan, ambreiajul corespunzător treptei următoare se închide. Astfel, schimbarea vitezelor este foarte rapidă iar transmiterea cuplului este continuă, fără pierdere de energie”, potrivit reprezentanților Grupului Renault.
Astfel, nivelul consumului și al emisiilor de CO2 este mai scăzut.
În primele zece luni din 2016, Dacia a vândut, în total, 477.967 de unități, cu 6 la sută mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut, cota sa de piață crescând în Europa cu 0,1 puncte procentuale, la 2,4%, în regiunea Eurasia, cu 0,2 puncte, până la 8,2 la sută, iar în Maghreb cu 0,8 puncte, până la 18,5 la sută, conform reprezentanților Grupului Renault.
Dacia a înregistrat vânzări record în Europa, de 346.882 de unități, în creștere cu 11,1 la sută, modelele Sandero și Duster fiind pe locurile 3 și 2 în topul vânzărilor către persoane fizice, pe segmentele lor.
În Franța, unde în primele zece luni din 2016 vânzările mărcii au crescut cu 11,5 la sută, la 94.055 de unități, Sandero a devenit cel mai vândut vehicul către persoane fizice, cu un avans de 15,6 la sută.
Potrivit reprezentanților Grupului Renault, în Italia au fost înmatriculate 45.065 de vehicule Dacia în primele zece luni din 2016, cu 15,1 % mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut, recorduri fiind și în Spania (cu 45.669 de unități) și Polonia (15.781 de vehicule vândute).
Tot creștere a vânzărilor s-a înregistrat și în România, de 3,5 la sută, în primele zece luni, până la 31.316 de unități.
În Maroc, Dacia a vândut cu 16,4 la sută mai multe mașini față de primele zece luni ale anului trecut, iar în Turcia au fost comercializate 34.840 de autovehicule, marca obținând o cotă de piață record de 4,8 la sută.