Pro TV și operatorul Telekom negociază noi contracte de retransmisie, postul TV avertizând că, de la 1 martie, programele sale pot să nu mai fie disponibile în grila Telekom România și NextGen, operatorul prin cablu al companiei de telecomunicații. De partea cealaltă, reprezentanții Telekom spun pentru Profit.ro că Pro TV vizează o creștere semnificativă a prețului.
În mijlocul negocierilor, Pro TV atenționează prin mesaje publice repetate că de la 1 martie programele postului ar putea să nu mai fie disponibile în grila Telekom România și NextGen, operatorul prin cablu al operatorului de telecomunicații.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Suntem surprinși de anunțul făcut de Pro TV. Discuțiile cu grupul media sunt în derulare și negocierile cu acesta sunt purtate în beneficiul clienților noștri, în condițiile în care Pro TV vizează o creștere semnificativă a prețului”, au declarat reprezentanții Telekom România pentru Profit.ro.
Canalele Pro TV, ca și alte posturi care percep tarife de la cabliști pentru a putea fi preluate, nu intră în lista must-carry. Practic, lista „must carry” este lista de posturi de televiziune pe care operatorii de cablu sunt obligați să o aibă în grila de programe.
În lista „must carry” au rămas 26 de posturi de televiziune: Kanal D, România TV, Prima TV, Național TV, B1 TV, Realitatea TV, Digi 24, Favorit TV, Kiss TV, Trinitas TV, Taraf TV, U Televiziune Interactivă, TV H, Național 24 Plus, Music Channel, Inedit TV, H!T Music Channel, Neptun TV, Speranța TV, Nașul TV, TVSudEst, Alfa Omega TV, Credo TV, Travel Mix, Telestar 1 și eStrada TV (Televiziunea zonei metropolitane București).
UPDATE: Scrisoare deschisă Telekom România către Consiliul Național al Audiovizualului (CNA)
"În ziua de vineri 22 februarie 2019 la orele 21:06, ProTV a anunțat că "este posibil ca începând cu data de 1 martie canalele PRO TV să nu mai fie disponibile abonaților din rețelele Telekom și NextGen", generand astfel un impact negativ uriaș asupra unuia dintre principalii operatori telecom din România, depășind astfel cadrul firesc și etic al unei negocieri între părți, negociere aflată în plină desfășurare, de altfel, la momentul anunțului. Mai mult, același anunț a fost reluat sâmbătă 23 februarie 2019 la ora 15:41.
Mai mult, ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare și calomniere a grupului Telekom România, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieșirea din grilele Telekom și NextGen, minute în șir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleșitor. Această tactică - a rulării de mesaje pe așa numitul "scroll", folosită de canalele de știri pentru anunțuri importante sau de criză, a fost de natură să ne șocheze atât pe noi, cât și opinia publică, punând într-o situație deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat și moderat, cu o informare asupra situației.
Salutăm deschiderea majorității publicațiilor care au preluat mesajul inițial emis de ProTV de a publica punctul de vedere al Telekom Romania în spiritul jurnalismului echidistant și dedicat informării publicului. Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv și echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influențare a negocierii comerciale dintre părți, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condițiile comerciale în discuție.
În numele ProTV, ne cerem scuze telespectatorilor ProTV că au fost speriați vineri seară, când românii se relaxează în familie și lasă deoparte grijile de peste săptămână, de un anunț lipsit de etică. În calitate de grup de comunicații, vă asigurăm că Telekom Romania va face tot ceea ce este omenește și moral posibil pentru ca ceea ce ați citit vineri seară la ProTV să nu se întâmple".
Grupul Telekom România este unul dintre cei mai importanți jucători de telecomunicații, cu afaceri de aproape un miliard de euro.
Posturile PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA și PRO TV International sunt controlate de grupul de media Central European Media Enterprises (CME).