Ministerul Muncii a lansat o licitație estimată la 58,6 milioane de lei, fără TVA, pentru servicii necesare realizării unui sistem informatic integrat în cadrul proiectului "HUB de Servicii MMSS - SII MMSS", cod SMIS 130963. Proiectul va permite interacțiunea online a cetățeanului cu ministerul și cu instituțiile aflate în subordine, coordonare sau autoritate și a fost estimat la 133,1 milioane de lei, 85% din sumă provenind din fonduri externe nerambursabile, iar restul de la bugetul de stat.
"Obiectivul general al proiectului îl constituie realizarea infrastructurii specifice - sistem informatic integrat, necesar pentru integrarea, corelarea și managementul optim al tuturor informațiilor din domeniile de activitate specifice Ministerului Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) astfel încât interacțiunea cetățeanului, atât cu MMSS direct cât și cu instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMSS, să se poată realiza în mediul on-line printr-un singur punct de contact – portalul MMSS, fără deplasare la ghișeu, facilitându-se astfel accesul la o gamă largă de servicii publice electronice, la asistență, consiliere și îndrumare. Acest obiectiv strategic asigură furnizarea serviciilor publice electronice aferente evenimentelor de viață din domeniul muncii, familiei și protecției sociale și aducerea acestora la nivelul minim 4 de sofisticare, conform Strategiei Naționale privind Agenda Digitală pentru România 2020", se arată în caietul de sarcini al licitației.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La final, proiectul "HUB de Servicii MMSS - SII MMSS" va permite depunerea on-line a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul – portalul MMSS, crearea modulul e-Asistență Socială, posibilitatea de consultare on-line a dosarelor de către orice cetațean sau întreprindere, constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale și, implicit, optimizarea și modernizarea activității asistenților sociali, prin implementarea unui modul de management de caz, inclusiv prin culegerea/introducerea de date prin terminale mobile (ex. pentru ancheta socială), care va permite totodată crearea și consolidarea diverselor formulare electronice și crearea bazelor de date electronice interoperabile (la nivel de CNP) pentru diferitele tipuri de servicii.
De asemenea, proiectul va permite creșterea accesibilității serviciilor publice electronice care urmează a fi furnizate de către MMSS și instituțiile sale, în fapt măsuri de optimizare și debirocratizare, asigurarea mecanismelor de prevenție, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă, furnizarea de date corecte (prin eliminarea erorilor, redundanțelor și/sau tentativelor de fraudă) celor care gestionează fondurile publice destinate indemnizațiilor sociale, beneficiilor sociale, pensiilor, ajutorului de șomaj, prestării serviciilor sociale, acordării ajutoarelor etc., în domeniile de activitate specifice MMSS și totodată obținerea unor rapoarte optimizate pentru fundamentarea deciziilor și politicilor din domeniile muncă, familie și protecție socială, la nivel național.
În plus, proiectul va asigura interoperabilitatea sistemelor informatice în plan intern (între departamentele MMSS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMSS), național (între MMSS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMSS și alte instituții centrale și locale) și european (cu sisteme omoloage de la nivel European, cu Registrele Europene), precum și gestionarea unitară a informațiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate socială acordate acestora din fonduri publice.
Deschiderea ofertelor a fost programată la finele lunii aprilie.
Serviciile necesare realizării sistemului informatic integrat vor fi puse în practică în termen de 16 luni de la data atribuirii.
Întregul proiect are o durată de implementare de trei ani.