Rețeaua de supermarketuri Mega Image, deținută de grupul belgian Delhaize, vrea să deschidă alte două magazine sub brandul ”Gusturi românești” în București, în care comercializează produse sub marcă proprie, realizate după rețete tradiționale românești, potrivit datelor din raportul de sustenabilitate al retailerului, care arată că ocupă primul loc în retailul alimentar din Capitală.
Mega Image deține în prezent două unități sub acest brand în Capitală, unul în Drumul Taberei și unul pe Bld. Ion Mihalache.
“Clienții au primit cu entuziasm primul magazin Gusturi Românești. Datorită acestui răspuns pozitiv, avem în plan să deschidem încă două magazine Gusturi Românești în București în 2016”, se arată în raport.
Un magazin ”Gusturi Românești” include o gamă de peste 350 de produse locale din categorii precum: fructe și legume, lactate și brânzeturi, delicatese, congelate, carne proaspătă, panificație, produse culinare, dulciuri, produse pentru mic dejun, băuturi și artizanat.
Mega Image a lansat produse sub marca ”Gusturi Românești” în urmă cu șase ani și are parteneriate cu 55 de fermieri locali pentru furnizarea de produse.
”Gusturi Românești” s-a dovedit a fi un concept de magazin de succes comparativ cu cel de produse congelate AB Cool Food, la care renunță și îl transformă în Shop&Go.
Anul trecut, retailerul a deschis 71 de magazine noi și a încheiat anul cu 471 de unități. De la începutul acestui an, Mega Image a inaugurat un singur magazin și a închis trei unități în București, de pe str Copilului (sectorul 1), din str. Icoanei (sectorul 2), acesta fiind preluat de retailerul local Anabella, și o unitate din Șos. Ștefan cel Mare.
Proprietarul retailerului spune că va continua extiderea pentru a-și păstra poziția pe piață.
”Odată cu extinderea competiției și intrării de noi competitori pe piață, Mega Image intenționează să-și apere poziția de pe piață cu o expansiune profitabilă a rețelei și oferte pentru clienți”, se arată în raport.
Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanț de supermarketuri din România cu o rețea ce cuprinde în prezent 469 de magazine în București, Constanța, Ploiești, Brașov, Târgoviște și alte orașe din țară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, AB Cool Food, Gusturi Românești.
Mega Image a încheiat anul 2015 cu o creștere de două cifre a vânzărilor, beneficiind de reducerea TVA la alimente din iunie, și a susținut performanța grupului.
În 2014, Mega Image a avut o creștere a cifrei de afaceri cu 20% comparativ cu 2013, la 2,8 miliarde lei. La o creștere similară, în 2015, afacerile Mega Image s-au apropiat de 3,4 miliarde lei (764 milioane euro, la cursul mediu calculat de BNR pentru anul trecut de 4,4450 lei/euro).