Educația financiară este privită ca un pilon strategic al activității Uniunii Naționale a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România (UNSAR), spune Adrian Marin, președintele Uniunii. În același timp, șeful UNSAR arată că educația este o prioritate, mai ales când se discută despre noile generații de consumatori, iar profesioniștii din asigurări trebuie să fie rapizi în furnizarea informaților, iar prezentarea acestora ușor de înțeles de către oricine.
"UNSAR dezvoltă în mod constant campanii de comunicare cu focus pe awareness, derulăm cercetări sociologice, pentru că vrem să venim în întâmpinarea nevoilor românilor, lucrăm la extinderea programului nostru academic și ne adresăm în mod special publicului tânăr, concentrându-ne pe transmiterea de mesaje pe canale digitale. Cum lumea se schimbă, la fel trebuie s-o facă și maniera în care industria asigurărilor abordează educația financiară, iar acum digitalul a devenit un canal esențial de comunicare pentru publicul larg", a spus Marin, la videoconferința ISF2020.
Potrivit șefului UNSAR, campaniile de comunicare sunt rezultatul unui efort comun la nivelul industriei de asigurări, acestei activități fiindu-i dedicat un grup de lucru.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Campania Antighinion, una inedită, este despre neprevăzut și cum putem să-l combatem. Noi credem că poți avea superstiții în România, dar poți să ai și o asigurare, pentru că ambele ne ajută să fim mai bine pregătiți în calea neprevăzutului. Campania a ajuns la peste 1,4 milioane de români și ne-am bucurat și de nominalizarea la PR Awards", a afirmat președintele UNSAR.
A doua campanie a vizat asigurările de locuințe și a avut o audiență de peste 1,35 milioane de români.
"Tinerii au nevoie de o abordare diferită și am ales să le vorbim pe limba lor despre asigurări. Gata pentru viață este campania pe care o derulăm în această lună și este la a doua ediție. Ea se desfășoară online, pe Facebook, Instagram și Youtube, canale cunoscute tinerilor. Avem un insert într-un episod al comediei "La seral", care a avut de la lansare, în urmă cu două săptămâni, aproape 500.000 de vizualizări. Folosim și influenceri", a mai spus Marin.
El a adăugat că derularea acestor campanii a avut rezultate palpabile, sondajele de opinie, realizate cu IRES, evidențiind faptul că gradul de informare al românilor a crescut.
"Ne implicăm în mod constant în proiecte educaționale, alături de ASF și ISF, intrăm în dialog cu studenții despre industria de asigurări și încercăm să le oferim informații utile, pliate pe nevoile lor. În plus, le vorbim tinerilor despre oportunitățile în carieră în industria noastră. Fără a renunța la campaniile noastre care au dat rezultate în 2019 și 2020, vrem să adresăm segmente noi: cercetări de piață și acțiuni CSR", a mai spus șeful UNSAR.
Înființată în 1994, UNSAR reprezintă 20 de companii de profil. Acestea dețin o pondere de aproximativ 80% din piața locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea și reprezentarea intereselor asigurătorilor și reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activității de asigurări în România și promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei de profil pe plan intern și internațional.
Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federației Asigurătorilor și Reasigurătorilor Europeni – Insurance Europe.