Marea Britanie suferă de ”o epidemie de gropi” pe drumurile publice care a costat asigurătorii 4,2 milioane de lire sterline de la începutul acestui an, sub formă de despăgubiri plătite automobiliștilor pentru automobilele avariate, relatează Financial Times.
Potrivit asociației automobiliștilor (AA), în perioada ianuarie-aprilie au avut loc 4.200 de solicitări de despăgubiri legate de gropi în carosabil, cu 171% mai multe față de aceeași perioadă a anului 2017.
La o medie de 1.000 de lire pentru fiecare depăgubire, costurile provocate asigurătorilor se ridică la 4,2 milioane de lire, scrie News.ro.
Numărul solicitărilor pentru depanare primite de asociația AA din cauza gropilor s-a dublat în aceeași perioadă.
CITEȘTE ȘI Regulamentul GRECO prevede obligativitatea conformării la recomandările cuprinse în raport, într-un anumit interval de timp, și transmiterea de date cu privire la stadiul conformării”Epidemia de gropi a deveni o rușine națională. Șoferii intră în gropi și își distrug suspensiile, direcția și podeaua mașinii, își rup axele, iar uneori deviază de la direcția de mers și lovesc alte vehicule, borduri sau stâlpi de iluminat”, a declarat Janet Connor, director pentru asigurări la AA.
Ea spus că în acest an numărul de solicitări de despăgubiri pentru daune grave este tot mai mare, cazuri care nu s-au produs anul trecut.
Vremea nefavorabilă din Marea Britanie de iarna trecută este parțial responsabilă pentriu apariția gropilor. Ploaia poate lărgi fisurile existente în asfalt, în timp ce temperaturile de îngheț și zăpada produse de uraganul numit ”bestia din est” au provocat probleme suplimentare pentru drumurile din Marea Britanie.
Connor a spus că guvernul și autoritățile locale au nevoie de bani mai mulți pentru întreținerea drumurilor.
”Chiar și ministrul Transporturilor, care în martie a anunțat fonduri de 100 de milioane de lire sterline pentru repararea drumurilor, a admis că începând din anii 1980 nu au mai fost cheltuiți suficienți bani pentru drumuri.
Potrivit unui site înființat de un grup de cicliști, numit fillthathole, cele mai slabe performanțe la repararea drumurilor le au autoritățile din Scoția și Țara Galilor.
Potrivit Alianței Industriei Asfaltului, 24.000 de mile de drumuri din Marea Britanie trebuie să fie reparate în cursul anului viitor.