Sectorul bunurilor de lux va depăși criza coronavirusului în acest an, datorită cheltuielilor interne din Statele Unite și China, în special pentru pantofi, articole din piele și bijuterii de ultimă generație, a estimat joi compania de consultanță Bain, citată de Reuters.
Bain estimează că vânzările globale de bunuri personale de lux vor ajunge anul acesta la 283 de miliarde de euro (327 de miliarde de dolari), revenind din criză cu o creștere de 4%, la cursuri de schimb constante, față de 2019, înainte de pandemia de coronavirus, scrie News.ro.
Afacerile din Statele Unite, care anul acesta au depășit Europa ca cea mai mare piață de lux, au fost stimulate de campaniile de vaccinare timpurie și de o revenire rapidă a consumului local.
Cererea din China, motorul de creștere al industriei de lux, a rămas puternică până în octombrie, în pofida blocajelor din unele zone, deoarece chinezii, incapabili să călătorească în străinătate, au făcut achiziții pe piața lor de origine.
În Europa, afacerile nu au revenit încă la nivelurile anterioare Covid-19 și ar putea dura până în 2024 pentru a face acest lucru, chiar dacă a avut loc o creștere a activităților turistice în timpul verii, a adăugat Bain, ale cărei previziuni sunt urmărite îndeaproape de industria de lux.
Cei mai mari jucători din industrie, cum ar fi LVMH, Hermes și Kering,și-au revenit deja puternic din criza sănătății, depășind cu mult nivelurile afacerilor din 2019, pe măsură ce restricțiile sunt relaxate și se reia viața socială.
Vânzările totale pentru sector bunurilor de lux au scăzut cu 23% în 2020, cea mai mare scădere înregistrată vreodată și prima din 2009.
Deși vânzările legate de călătoriile internaționale nu s-au întors, mărcile au creat noi afaceri, concentrându-se pe servicii de catering pentru consumatorii interni, nu numai în centrele de lux de top, ci și în orașele de nivelul al doilea și al treilea.
Un sfert din vânzările globale din acest an au fost realizate către noi consumatori, potrivit estimărilor Bain.
”Mărcile atrag o nouă bază de clienți, cu campanii puternice de marketing și online, în timp ce clienții existenți cumpără mai mult”, a declarat partenera Bain Federica Levato, care este coautoare a studiului.
Cumpărătorii sub 40 de ani sunt de așteptat să reprezinte peste 60% din achizițiile de lux în acest an și mai mult de 70% până la 2025.