Vânzările Alibaba de Ziua Celibatarilor, sărbătoare transformată într-un festival-maraton de cumpărături de gigantul chinez din e-comerț, au depășit 84,5 miliarde de dolari, un nou record de la lansarea evenimentului.
Grupul chinez a raportat vânzări record de 540,3 miliarde de yuani (84,54 miliarde dolari) pe platformele sale pe parcursul evenimentului de cumpărături, care în acest an a durat 11 zile, cu două perioade de reduceri importante.
Anul trecut, evenimentul organizat de Alibaba a generat vânzări de 75,1 miliarde de dolari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aproximativ 290.000 de comercianți au participat la ediția din acest an, potrivit companiei. Aproape 400 dintre aceștia, printre care Apple și L’Oreal, au obținut vânzări de 15,6 milioane de dolari fiecare.
Cunoscută și ca 11.11, Ziua Celibatarilor este o sărbătoare creată în anii 90 în replică la Valentine’s Day de studenții Universității chineze din Nanjing. În 2009, sărbătoarea a fost adoptată de Alibaba, care a transformat-o în cel mai mare festival de cumpărături online, la care au aderat ulterior și alte companii.
Spre deosebire de anii trecuți, evenimentul din acest an nu a mai fost acompaniat de campanii agresive de marketing, iar gala de deschidere a fost dedicată susținerii unor programe sociale și ecologice în China.
Schimbarea de imagine survine pe fondul înăspririi reglementărilor impuse de autoritățile de la Beijing, Alibaba fiind una dintre țintele frecvente ale deciziilor luate în ultimul an.
În aprilie, Alibaba a primit o amendă-record de 2,3 miliarde de euro pentru încălcarea reglementărilor antimonopol și abuz de poziție dominantă.
Anterior, fondatorul grupului, Jack Ma, a criticat public autoritățile financiare, într-un discurs care l-a pus în opoziție cu oficialii chinezi și care a avut ca rezultat respingerea unei megaoferte publice inițiale a Ant Group, evaluată la 35 miliarde de dolari.