Piața de streaming europeană a depășit anul trecut 11,5 miliarde de euro, iar platformele Netflix și Amazon au dominat în cele 28 de state din Blocul Comunitar, potrivit unui raport lansat marți de European Audiovisual Observatory (EAO).
Anul 2020 a fost marcat de o creștere masivă a serviciilor video-on-demand, cu venituri de 11,6 miliarde de euro. În urmă cu zece ani, a fost înregistrat un venit de 388,8 milioane de euro, scrie News.ro.
Creșterea a venit din serviciile video-on-demand (SVOD) cu abonament, care au înregistrat venituri de 9,7 miliarde de euro, față de 12,1 milioane de euro în 2010. O creștere a fost înregistrată și în ceea ce privește jucătorii de pe piață, în Europa fiind lansate Disney+, grupul francez Salto și Britbox (joint venture al BBC și ITV).
Restricțiile impuse în contextul pandemiei în cea mai mare parte a Europei au determinat consumatorii să se îndrepte mai mult spre platformele de streaming.
Aproximativ 140,7 milioane de europeni sunt abonați la cel puțin un serviciu SVOD, potrivit datelor Ampere Analysis, față de 103,2 milioane, în 2019, și 73,6 milioane, în 2018, citează The Hollywood Reporter.
Raportul EAO arată că liderii la nivel global, Netflix și Amazon, sunt principalii beneficiari în piața europeană.
Este estimat că Netflix a câștigat anul trecut 5,34 miliarde de euro de la cei 54,4 milioane de abonați din 28 de țări europene. Amazon Prime Video are 29 de milioane de abonați în Europa și 910 milioane de euro venituri anul trecut.
Ele sunt urmate de Apple TV+, cu 12,2 milioane de abonați europeni, Disney+ (aproximativ 10 milioane de abonați), platforma de sport Dazn (4 milioane abonați), HBO (1,6 milioane de abonați) și Now TV, controlat de Sky, cu 1,9 milioane de abonați în Europa.
Per ansamblu, serviciile video-on-demand (inclusiv închirieri, vânzări prin VOD și VOD susținut de reclame) dețin 7% din piața audiovizuală europeană, care a însemnat 114 miliarde de euro în 2019, ultimul an pentru care sunt disponibile cifre. Box office-ul european a însemnat 6% din total.