Siesta a fost întotdeauna un subiect serios în Spania iar operatorii de telecomunicații tocmai au recunoscut acest lucru, printr-un acord potrivit căruia nu vor încerca să își fure unii altora clienții timp de o oră după faimoasa masă târzie din Spania, transmite Reuters.
Noul cod de etică semnat de operatorii de telecomunicații, inclusiv de giganții Telefonica, Vodafone și Orange, este o actualizare a versiunii din 2010 și prevede că toți operatorii se angajează să lase clienților timp să se odihnească, prin faptul că nu vor efectua apeluri comerciale în intervalul cuprins între 3 p.m. și 4 p.m, scrie Agerpres.
În mod tradițional, spaniolii iau masa de prânz între 2 p.m. și 3 p.m.
În plus, acordul prevede amânarea, de la ora 9 a.m. până la ora 10 a.m, a momentului în care operatorii vor putea începe să sune posibilii clienți pentru a le prezenta noilor lor oferte.
Măsura ar urma să intre în vigoare începând din luna ianuarie 2022, cel mai târziu, conform unui comunicat comun semnat de primii cinci mari operatori de telecomunicații din Spania. Acordul va fi deschis și pentru alți operatori care vor dori să se alăture.
"De-a lungul anilor, noi, operatorii de telecomunicații, ne-am adaptat acțiunile la obiceiurile consumatorilor", a precizat directorul subsidiarei din Spania a grupului Orange, Jean-Francois Fallacher.
CITEȘTE ȘI Claim Expert Services SRL under new management since 1. July 2021Afectați de mai mulți ani de diminuare a marjelor și creștere a costurilor pentru a putea oferi cele mai noi servicii de telefonie mobilă, operatorii telecom din Spania au demarat campanii agresive de atragere de clienți de la rivali.
În conformitate cu noul cod de etică, clienții nu vor putea fi deranjați după ora 9 p.m în timpul săptămânii. Zilele de weekend și de sărbători sunt și ele excluse. De asemenea, operatorii s-au angajat că nu vor suna la un număr mai mult de trei ori pe lună dacă clientul nu răspunde și că vor aștepta trei luni înaintea de a suna din nou un client care a respins o ofertă.