Numărul biletelor de cinema vândute anul trecut în România a scăzut cu 1,6% față de 2018, iar la nivel european box office-ul a depășit 7 miliarde de euro, potrivit unui raport Union Internationale des Cinemas (UNIC), ce reprezintă asociații ale rețelelor și operatorilor europeni.
Box office-ul european pentru anul trecut a însumat 7,2 miliarde de euro, o creștere cu 6,3% față de 2018 și a doilea cel mai bun rezultat din ultimii cinci ani. Pe întreg parcursul anului, în țările din Uniunea Europeană, au fost vândute peste 1 miliard de bilete de cinema, o creștere cu 5,3% față de 2018, scrie News.ro.
Încasările din cinematografele europene au fost cu 430 de milioane de euro mai mari decât în 2018, datorită numărului mai mare de bilete vândute, care este estimat că a crescut cu 5,3%, de la 954 de milioane de bilete vândute la peste 1 miliard de bilete. Prețul mediu al unui bilet de cinema în Europa este de 7,2 euro.
Box office-ul a crescut în 21 de țări europene și a scăzut doar în trei teritorii UE, în timp ce două piețe s-au menținut la nivelul anilor anteriori.
Germania (+125 milioane de euro), Franța (+110 milioane de euro), Italia (+88 milioane de euro), Olanda (+35 milioane de euro) și Spania (+29 milioane de euro) sunt țările care au înregistrat cea mai importantă creștere a încasărilor.
Box office-ul a scăzut în Marea Britanie (-21 milioane de euro), Suedia (-8 milioane de euro) și România (-1 milion de euro).
Față de 2018, box office-ul românesc a crescut cu 0,9%, până la 265,4 milioane de euro.
În afara Uniunii Europene, box office-ul rusesc s-a impus. El a crescut cu 10,3%, la 55,5 milioane de ruble, cel mai mare de până acum.
„The Lion King” și „Avengers: Endgame” au condus topurile în Uniunea Europeană în 2019. Nouăsprezece dintre primele 20 de producții clasate au aparținut studiourilor americane.
Versiunea live-action a „The Lion King” (Disney) a condus topul în 23 de piețe UE, cu 48,7 milioane de bilete vândute. Ea a fost urmată de „Avengers: Endgame” (Marvel), cu peste 41 de milioane de bilete vândute. Alte titluri de succes au fost „Joker” (cu 34,6 milioane de bilete vândute), „Frozen 2” (cu 31,6 milioane de bilete vândute), „Toy Story 4” (cu 22,5 milioane de bilete vândute), „Star Wars Episode IX” (cu 22,1 milioane de bilete vândute) și „Aladdin” (cu 20,2 milioane de bilete vândute).
Comedia franceză „Qu'est-ce qu'on a encore fait au bon Dieu” a fost singurul titlu din afara SUA care a ajuns în top 20, cu 9,3 milioane de bilete vândute. A fost urmată de „Bohemian Rhapsody” (cu 8 milioane de bilete), „Downton Abbey” (cu 7,9 milioane) și de „Rocketman” (cu 6,5 milioane).
În același raport este arătat că volumul producției de film în UE continuă să crească. Numărul estimat al lungmetrajelor produse în UE a crescut de la 1.807, în 2018, la 1.881, în 2019. Din total, 1.135 de producții au fost lungmetraje de ficțiune, iar 746 au fost documentare.
Creșterea activității de producție continuă să fie susținută de numărul tot mai mare de coproducții internaționale și de lungmetraje documentare.