Muzeul Luvru a înregistrat în 2018 un număr record de vizitatori, 10,2 milioane, cu 25% mai mult decât în anul precedent.
Niciun alt muzeu din lume nu a atins vreodată această cifră a vizitatorilor. Recordul anterior al muzeului Luvru, înregistrat în 2012, a fost de 9,7 milioane de vizitatori. În 2012, a fost inaugurat Departamentul de Art Islamică și au fost organizate expozițiile Leonardo Da Vinci și Raphael, scrie News.ro.
Expoziția care a atras atenția cel mai mult în 2018, la Luvru, a fost „Delacroix (1798–1863)”, deschisă din 29 martie până în 23 iulie. Ea a fost vizitată de un număr record de 540.000 de persoane, potrivit louvre.fr.
CITEȘTE ȘI TOP Cele mai vizionate filme în cinematografele românești în 2018. ”Venom” - lider de box officeInteresul pentru Luvru a fost susținut și de muzeul deschis la Abu Dhabi, care a sărbătorit recent un an de la deschidere, și de faptul că Beyonce și Jay-Z au adus un tribut unora dintre cele mai importante lucrări din muzeul de la Paris în videoclipul piesei „Apeshit”.
În 2019, Luvru va lansa programul gratuit „Saturday Night Openings”. Acesta se va desfășura în fiecare prima sâmbătă din lună, de la ora 18.00 la ora 21.45.
Anul trecut a crescut și numărul vizitatorilor străini la Luvru, cifre care vor fi disponibile în primul trimestru al acestui an.
Cei mai mulți au venit din Statele Unite, China, țări din Europa precum Spania, Germania, Italia și Marea Britanie și din Brazilia. Aceștia reprezintă aproximativ trei sferturi din numărul total de vizitatori.
În rândul francezilor, muzeul continuă să fie foarte popular. Peste 2,5 milioane de francezi au vizitat muzeul în 2018, în creștere față de anul 2017.
Muzeul a înregistrat 565.000 de vizitatori elevi, iar tinerii cu vârste sub 30 de ani au reprezentat peste jumătate din numărul total al vizitatorilor. Aproximativ o cincime din total au reprezentat-o cei cu vârste sub 18 ani.
„Sunt încântat că Luvru este atât de popular. Obiectivul nostru nu este să atragem mai mulți vizitatori ci să oferim condiții mai bune de vizitare”, a spus președintele-director al muzeului, Jean-Luc Martinez. „Schimbările făcute recent și care vor fi implementate în continuare au îmbunătățit calitatea modului de a întâmpina vizitatorii. (...) Deși sunt mai mulți vizitatori, toată lumea poate explora Luvrul în tihnă și aprecia lucrările de artă după bunul plac”.
CITEȘTE ȘI Turiștii vor plăti o taxă pentru a intra în VenețiaÎn plus, muzeul Luvru continuă să fie foarte popular pe rețelele de socializare. Conturile de Facebook și Instagram au 2,7 milioane, respectiv 2,4 milioane de fani. Pe Twitter, 1,4 milioane de utilizatori urmăresc contul Luvru.
Luvru a organizat expoziții și în străinătate, în 2018. Aproximativ 1 milion de persoane au vizitat expoziții ca „The Art of Portraiture” în Tokyo, „The Louvre in Tehran” (Iran) și „Music! Echoes of Antiquity” în Barcelona și Madrid.
Luvru Abu Dhabi, care a împlinit un an pe 8 noiembrie, a atras 1 milion de vizitatori în primele 12 luni.
Musée National Eugène-Delacroix a fost vizitat de aproximativ 80.000 de oameni în 2018, mai ales datorită expozițiilor „Real and Imaginary Depictions of the Orient: a Matter of Gazes” (11 ianuarie - 2 aprilie 2018), organizată împreună cu Lilian Thuram Foundation, și „Grappling with the Modern, from Delacroix to the Present Day” (11 aprilie - 23 iulie 2018).
„A Dream of Italy: The Marquis Campana’s Collection”, inaugurată la Luvru pe 7 noiembrie 2018 și deschisă până pe 18 februarie 2019, a fost deja vizitată de 90.000 de persoane.
În 2019, muzeul Luvru intenționează să deschidă, în weekend-uri, toate sălile, excluzând zonele care se află în renovare.