Pentru 2025, Pantone Color Institute a selectat Pantone 17-1230 Mocha Mousse, o nuanță caldă de maro ciocolată și cafea.
Mocha Mousse este o nuanță discretă glamour. Prin dezvăluirea unei nuanțe menite să reflecte cultura prin limbajul culorilor, Pantone prognozează, de asemenea, ceea ce urmează în tendințele de design.
Culoarea pământie profită de "o mișcare în creștere de a ne alinia cu lumea naturală", se arată în comunicatul Pantone Color Institute.
Culoarea Anului Pantone este menită să capteze spiritul vremii, a declarat vicepreședinta Laurie Pressman. În același timp, este de asemenea menită să servească drept antidot cultural, scrie News.ro.
Înainte de a deveni gigantul culorilor care este astăzi, Pantone a fost o tipografie comercială sub un alt nume. Când Lawrence Herbert, un tehnician cu o pregătire în chimie, a fost angajat de corporație în anii 1950, a identificat o problemă recurentă în munca sa. Atunci când solicitau copii tipărite, de broșuri sau postere, clienții se străduiau să vorbească despre culoare cu acuratețe. Pentru a obține culoarea dorită, după cum a declarat fiul lui Herbert, Richard, fost președinte al Pantone, aceștia trebuiau să trimită o mostră reală a culorii.
În 1963, Lawrence a găsit soluția. El a dezvoltat Pantone Matching System (PMS) ca o modalitate de standardizare a reproducerii culorilor, astfel încât copiile tipărite să corespundă originalului, indiferent de dispozitivul de imprimare. El a obținut sprijinul producătorilor de cerneală pentru standardul său de culoare, mai întâi în SUA și ulterior în Europa și Asia.
Pantone și-a extins gama de pigmenți, iar până în 1968 a devenit standardul industriei.