Platforma video YouTube are nevoie de un nou set de reguli și legi în lupta diminuării discursului instigator la ură, rasismului și dezinformării, este de părere Neal Mohan, Chief Product Officer al companiei deținute de Google.
Mohan, al doilea în ierarhia companiei, a declarat pentru AFP: „YouTube a devenit un mare oraș. Tot mai mulți oameni rău intenționați au apărut. Și, la fel ca într-un oraș mare, este nevoie de un nou set de reguli și legi și un fel de regim de reglementare”, arată news.ro.
Presiunea publică asupra YouTube și platformelor social media le-a îndemnat pe acestea să încerce să limiteze aspectele negative, ca guvernele să nu fixeze reguli mult mai severe.
CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Romfilatelia introduce mărcile poștale Simona HalepPresa internațională a scris săptămâna trecută că Google a încheiat o înțelegere de mai multe milioane de dolari cu Comisia de Comerț a SUA privind acuzații de încălcare a legilor referitoare la confidențialitatea datelor despre copii de către YouTube.
YouTube și alte platforme au reprezentat un spațiu folosit de adepți ai teoriei conspirației, unii negând Holocaustul, alții atacurile din 11 septembrie 2001, dar și de grupuri naziste și care susțin că există o supremație a albilor.
„Trebuie să ne adaptăm pentru a ne asigura că aceste lucruri nu iau amploare pe platforma noastră”, a mai spus Mohan.
În luna iunie, YouTube a anunțat că va interzice videoclipurile care promovează sau laudă rasismul și discriminarea, precum și pe cele care neagă evenimente bine documentate, precum Holocaustul.
CITEȘTE ȘI FOTO Fotbaliștii-tineret pleacă acasă, barurile se uită cu regret după ei: golurile de pe teren nu le-au umplut casieria. "Clientul de meci consumă o singură bere pe seară și nu mănâncă nimic."„Două miliarde de utilizatori ajung pe platformă în fiecare lună, așadar trebuie să ne asumăm incredibil de serios responsabilitatea ca platformă. (...) Vrem să ne asigurăm că YouTube rămâne o platformă deschisă, pentru că de aici vine magia, deși pot exista unele opinii și voci pe platformă cu care nu sunt de acord, cu care nu sunteți de acord”.
Mohan a subliniat că este responsabilitatea platformelor, în principal, de a face verificări, și că ghidul comunității online folosit în urmă cu zece ani nu se mai aplică acum la fel. „Trebuie înnoit, schimbat”.
Toate acestea, însă, vor lua timp, a mai afirmat el. „Ne actualizăm politicile, ne consultăm cu experți din întreaga lume. Nu este un proces trivial”.
El a mai precizat că YouTube are în vedere și videoclipurile care prezintă „hărțuiri, farse periculoase, fraudă și abuz” sau amenințări la adresa siguranței copiilor.