Magazinele cu articole pentru grădinărit din Marea Britanie se confruntă cu o penurie de pitici de grădină, ca urmare a cererii puternice generate de carantină, dar și a problemelor de aprovizionare apărute ca urmare a recentei blocări a Canalului Suez, informează BBC.
Aceasta este o problemă importantă pentru britanici, care începând din secolul XIX iubesc să plaseze aceste mici personaje în centrul grădinilor lor, scrie Agerpres.
În timp ce numărul grădinarilor aspiranți a crescut în mod considerabil, odată cu carantinele succesive introduse în Marea Britanie pentru a combate pandemia de coronavirus, oferta de pitici de grădină nu a ținut pasul. Și mai grav, oferta de pitici s-a diminuat. Din cauza paralizării traficului maritim, provocat luna trecută de blocarea Canalului Suez, numeroși pitici de grădină nu au ajuns încă în Marea Britanie, fiind închiși în continuare în containerele de pe nave.
"Din păcate nu am mai văzut pitici de grădină de șase luni, indiferent de materialul din care sunt produși: plastic, piatră sau ceramică", susține Ian Byrne, care conduce un magazin cu articole pentru grădinărit. Gestionarul magazinului Highfield Garden World, din vestul Angliei, a explicat pentru BBC că, după o creștere masivă a vânzărilor, compania sa este pe cale să contacteze furnizorii din Europa și China pentru a rezolva "problemele de aprovizionare".
Directorul general de la Garden Centre Association, Iain Wylie, a arătat că problema este provocată de faptul că lanțurile de aprovizionare s-au confruntat cu o enormă presiune din cauza pandemiei și blocării canalului Suez, unde nava cargo Ever Given de 200.000 de tone a rămas înțepenită timp de șase zile după o furtună de nisip. "Mobilierul de grădină, decorațiunile, printre care și piticii de grădină, sunt blocate în containere", a explicat Iain Wylie.
Grupul suedez Ikea a recunoscut și el luna trecută că s-a confruntat cu probleme similare de aprovizionare din cauza cererii puternice și a problemelor de expediție.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferFirma Lloyd's List estimează că blocarea Canalului Suez a împiedicat, în fiecare zi, trecerea unor mărfuri cu o valoare estimată la 9,6 miliarde de dolari între Asia și Europa.