Consumul de muzică a crescut în Marea Britanie

Consumul de muzică a crescut în Marea Britanie
scris 5 ian 2021

Consumul de muzică a crescut în Marea Britanie cu mai mult de 8% în 2020, când, mare parte din an, au fost în vigoare restricții de mobilitate impuse în contextul pandemiei.

Peste 155 de milioane de albume au fost cumpărate sau accesate online în 2020, o creștere de 8,2%, potrivit BPI (British Recorded Music Industry), informează BBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Anul debutează la bursă cu o mișcare importantă de pachete: Dedeman transferă aproape 3 sferturi din acțiunile Cemacon Zalău pentru 25 milioane euro CITEȘTE ȘI Anul debutează la bursă cu o mișcare importantă de pachete: Dedeman transferă aproape 3 sferturi din acțiunile Cemacon Zalău pentru 25 milioane euro

Muzica semnată de artiștii britanici Lewis Capaldi, Harry Styles și Dua Lipa a înregistrat cele mai mari vânzări anul trecut, scrie News.ro.

Șeful BPI, Geoff Taylor, a spus că cifrele „remarcabile” amintesc „cât de importantă este muzica în țara noastră, chiar și când viețile ne sunt perturbate”.

Pentru al doilea an consecutiv, „Divinely Uninspired To A Hellish Extent” al lui Lewis Capaldi a fost cel mai bine vândut album în Marea Britanie.

În ciuda creșterii consumului, vânzările de albume individuale au fost scăzute. Pentru prima dată de când a început această măsurătoare, în 1973, niciun album lansat în ultimele 12 luni nu a fost certificat cu platină (300.000 de vânzări), însă „Future Nostalgia” al cântăreței Dua Lipa s-a apropiat de această cifră.

Pe de altă parte, între discurile vândute cel mai bine nu s-a regăsit niciun album britanic de debut.

Trei dintre primele zece clasate au reprezentat colecții Greatest Hits ale unor artiști deveniți faimoși în anii 1970 - Queen, Elton John și Fleetwood Mac.

A scăzut și numărul single-urilor certificate cu platină (600.000 de vânzări), astfel că anul trecut 16, inclusiv „Rain On Me” al lui Lady Gaga și „Tootsie Slide” al lui Drake, au atins acest prag.

În 2019, au fost 27, iar în 2018, 33 de single-uri.

Raportul sugerează că ascultătorii caută muzică diversă pe serviciile de streaming, care reprezintă acum 80,6% din consumul de muzică în Marea Britanie.

În total, anul trecut au fost ascultate 139 de miliarde de cântece pe platforme ca Spotify, Amazon Music și Apple Music, cu 22% mai mult față de 2019.

„Blinding Lights” al lui The Weeknd a fost cel mai accesat cântec online al anului, iar piesele Lewis Capaldi, Harry Styles și Dua Lipa au înregistrat aproximativ jumătate de miliard de accesări online fiecare.

Astfel de cifre au ajutat industria muzicală să își revină din criza pirateriei din urmă cu zece ani, însă artiștii sunt nemulțumiți legat de modul în care sunt distribuiți banii din serviciile de streaming.

Muzicianul și producătorul Nile Rodgers a semnalat: „Artiștii și compozitorii nu sunt remunerați egal. Nu își primesc porția corectă din plăcintă”.

O anchetă parlamentară asupra acestei chestiuni a început anul trecut, iar BPI și serviciile de streaming urmează să depună mărturie anul acesta.

În afara streamingului, vânzările de viniluri au continuat să crească, cu 4,8 milioane de la 4,3 milioane, în 2019. Astfel, 2020 a fost cel mai bun an pentru acest suport de la 1990.

Vânzările de casete aproape că s-au dublat în ultimul an, cu 156.542, cel mai mare număr înregistrat din ultimii 17 ani.

Vânzările de CD-uri au continuat să scadă. Doar 16 millioane de compact discuri au fost vândute anul trecut, jumătate din cifra înregistrată în 2018. Vârful în Marea Britanie a fost atins în 2004, cu 163,4 milioane de CD-uri vândute.

În ciuda declinului, cele mai multe dintre albumele clasate pe primul loc în topul britanic în 2020 au fost vândute în mare parte în format fizic.

viewscnt
Afla mai multe despre
marea britanie
muzica