Compania Comcast, cel mai mare operator de televiziune prin cablu din Statele Unite, a cumpărat studiourile de producție cinematografică DreamWorks Animation cu 3,8 miliarde de dolari.
Oferta de cumpărare - 41 de dolari per acțiune, în numerar - reprezintă o primă de 27% în raport cu valoarea acțiunilor DreamWorks la închiderea de miercuri a bursei newyorkeze, arată news.ro.
În ultimele luni, valoarea acțiunilor DreamWorks a crescut cu aproape 50%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Directorul general al grupului DreamWorks, Jeffrey Katzenberg, va fi președintele DreamWorks New Media, care va grupa participațiile pe care studioul cinematografic hollywoodian le deține în companiile Awesomeness TV și NOVA.
Jeffrey Katzenberg va fi și consultant pentru NBCUniversal.
CITEȘTE ȘI Unul dintre cei mai bogați oameni din China a cumpărat un studiou de la Hollywood
Studioul DreamWorks Animation, aflat în spatele unor filme de mare succes, precum ”Shrek”, ”Kung Fu Panda” și ”Madagascar”, s-a desprins din grupul DreamWorks SKG în anul 2004 și a fost listat la bursă. Studioul a fost înființat în 1994 de Steven Spielberg, David Geffen și Jeffrey Katzenberg.
Pentru Comcast, un uriaș din piața de telecomunicații americană, evaluat la 148 miliarde de dolari, această achiziție îi permite să își extindă imperiul în sectorul animației și al filmelor care se adresează întregii familii, după modelul producțiilor Disney. Acest sector este extrem de apreciat, prin prisma succesului potențial pe care producțiile de acest tip le au la scară planetară, în țări care aparțin unor culturi diferite.
Tranzacția permite și o administrare mai facilă a lansărilor de produse derivate, precum jocuri, figurine, articole vestimentare și diverse atracții turistice în parcurile tematice. După 2011, când a fost cumpărat de Comcast, studioul NBCUniversal, aflat până în acel an în proprietatea grupului General Electric, a investit foarte mult în parcurile tematice.
CITEȘTE ȘI Netflix va avea 150 de ore de filme și seriale HDR până la finele anuluiMărimea relativ modestă a DreamWorks Animation în comparație cu marile studiouri hollywoodiene precum Disney și Warner Brothers ar putea reprezenta totuși un handicap, în măsura în care succesul filmelor sale în rândul publicului mondial rămâne un element imprevizibil, în contextul în care costurile de producție pentru anumite pelicule depășesc cu regularitate bugete de peste 130 de milioane de dolari. Această problemă ar urma să fie rezolvată prin integrarea DreamWorks într-un grup important, precum Comcast, care deține însă deja un studio de animație - Illumination Entertainment.
Mai multe eșecuri suferite în ultimii ani au determinat DreamWorks Animation să își reducă cheltuielile, să suprime 500 de locuri de muncă, să renunțe la activitățile din nordul Californiei și să își limiteze producția la două filme pe an. Pentru a contracara caracterul haotic al performanțelor sale financiare, DreamWorks Animation și-a dezvoltat producțiile pentru televiziune și s-a angajat, pentru mai mulți ani, să furnizeze conținuturi originale pentru platforma online Netflix.
Jeffrey Katzenberg a încercat - fără să reușească - în ultimii ani să vândă DreamWorks Animation companiei japoneze SoftBank, în 2014, și gigantului din domeniului producției de jucării, Hasbro.