Nunta prințului Harry al Marii Britanii cu actrița americană Meghan Markle va aduce economiei britanice încasări de 1,05 miliarde de lire sterline (1,43 de miliarde de dolari), potrivit estimărilor firmei de consultanță Brand Finance, citată de MarketWatch.
Brand Finance și-a dublat estimările, după ce inițial anticipase că evenimentul va aduce economiei britanice venituri suplimentare de circa 500 de milioane de lire sterline, scrie News.ro.
”Pur și simplu atenția atrasă de nunta regală ne-a făcut să credem că am subestimat impactul”, a spus Richard Haigh, director general al Brand Finance.
Presa s-a concentrat în această săptămână pe probabilitatea ca tatăl miresei, Thomas Markle, să nu participe la ceremonie.
Haigh a subliniat statutul de vedete al prințului și al actriței americane, arătând că acest fapt contribuie ca nunta lor să o egaleze în extravaganță pe cea a lui Will și Kate în 2011.
“Meghan Markle este deja o persoană faimoasă. Nu numai asta, dar prințul Harry este nonconformistul pe care toată lumea l-a considerat burlacul suprem, iar acum se căsătorește și cred că acest singur fapt este un important”, a arătat Haigh.
Firma de consultanță, care realizează evaluări de branduri și acordă servicii de consultanță, a făcut estimarea bazându-se experiența sa cu brandurile comerciale și prin analizarea nunții regale din 2011, a explicat directorul firmei.
Iată cum evaluează Brand Finance contribuția nunții regale la economia Marii Britanii:
300 de milioane de lire în turism: în 2011 a avut loc o creștere de peste 3% pentru turismul britanic în luna în care a avut loc nunta britanică.
„Am spus, OK, dacă același lucru se va întâmpla în acest an, avem în medie 3 milioane de turiști pe lună în Marea Britanie. Dacă va avea loc o creștere ușoară a numărului de turiști și dacă toți vor cheltui o anumită sumă, mă gândesc la circa 1.000 de lire, atunci se ajunge la o sumă de 300 de milioane”, a declarat Haigh pentru MarketWatch, descriind impactul asupra unor operatori hotelieri precum InterContinental.
300 de milioane de lire în relații publice: “Nunta este practic echivalentă cu o publicitate adusă Regatului Unit, ca brad britanic, ca urmare a relatărilor suplimentare legate de nunta britanică”, a explicat Haigh.
250 de milioane în plus pentru magazine și restaurante: Un studiu recent a arătat că 40% dintre britanici sunt interesați de nuntă, procent echivalent cu 25 de milioane de oameni. Dacă fiecare persoană este influențată într-un fel să cheltuiască 10 lire în plus, asta echivalează cu 250 de milioane de lire.
150 de milioane în plus pentru industria modei: “Oamenii par să înebunească de îndată ce Meghan este văzută că poartă ceva”, a spus Haigh. De exemplu, o rochie verde pe care a purtat-o luna trecută s-ar fi vândut complet în câteva ore.
50 milioane de lire în plus pentru comerț: Monede, timbre, căni, obiecte de acest gen”, a mai spus șeful Brand Finance..
Totuși, contribuia generală la economie, de 1,05 miliarde de lire, este doar o picătură într-un ocean, având în vedere că PIB-ul Marii Britanii este estimat la aproximativ 2.000 de miliarde de lire sterline. În plus, acestea sunt doar estimări.
Contribuția nunții la PIB-ul britanic s-ar adăuga contribuției anuale la economie adusă de familia regală, de 1,8 miliarde de lire, potrivit estimărilor Brand Finance.
Haigh a notat că nunta din 2011 a prințului William cu Kate Middleton a însemnat o vacanță publică pentru britanici, dar de această dată nu va fi acordată o vacanță. Iar acest lucru va avea repercusiuni economice, în condițiile în care s-a estimat că vacanța din sectorul bancar, în urmă cu șapte ani, a redus PIB-ul țării cu circa 1 miliard de lire.