Retailerul german Lidl va continua expansiunea pe piața românească și în acest an, cu peste 10 magazine noi, rețeaua urmând să depășească astfel 225 de unități, și va continua să modernizeze magazinele existente. Totodată, compania vrea să extindă colaborarea cu producătorii români și așteaptă normele de aplicare a Legii 321/2009 (51% alimente românești).
”Lidl susține producătorii locali încă de la intrarea pe piață, acum cinci ani (...) Vom continua să extindem numărul de colaborări cu producătorii locali, multe dintre mărcile comercializate în rețeaua Lidl fiind produse în România. (...) O schimbare importantă o reprezintă legea 321/2009, pentru care așteptăm în acest moment transmiterea normelor de implementare”, au declarat pentru Profit.ro reprezentanții companiei.
Circa 80% din produsele comercializate în cele 205 magazine Lidl sunt sub marca proprie a retailerului, prețurile acestora putând fi și cu 20% mai ieftine decât cele de brand.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania a deschis 14 magazine noi în 2016, dintre care cinci numai în București, și a modernizat 45 de unități, iar planurile expansiune vor continua și în acest an, compania văzând un potențial real de 300 de magazine Lidl în România.
”În anul 2016, am continuat extinderea rețelei Lidl în România cu un total de 14 magazine, (...) și am investit în reamenajarea a peste 45 de magazine din toată țara. Am ajuns la peste 200 de magazine în România, iar în 2017 vom continua investițiile pe piața din România, prin inaugurarea a cel puțin 10 magazine, în diferite zone de interes”, au mai spus reprezentanții retailerului.
Prima deschidere din acest an va avea loc pe 26 ianuarie la Drobeta Turnu Severin.
Pentru a susține expansiunea rețelei, în a doua parte a anului trecut, compania și-a extins capacitatea logistică cu un nou depozit la Lugoj.
Lidl România estimează o creștere a consumului și în 2017, în ultimii trei ani fiind înregistrate creșteri între 7% și 9%, susținute de majorarea veniturilor populației, de scăderea TVA la alimente la 9% și a cotei standard la 20%.
”Piața de retail din România a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare notabilă, iar comerțul modern a ajuns să reprezinte 60%”, arată compania.
Potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS), cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, considerat cel mai important indicator al consumului populației, a avansat în perioada ianuarie-noiembrie 2016, cu 14,2% față de aceeași perioadă din 2015.
În 2015, Lidl România a raportat cu o cifră de afaceri netă de 4,72 miliarde de lei (1,062 miliarde de euro), în creștere cu 21,5% comparativ cu 2014, și un profit net de 172 milioane de lei (38,7 milioane de euro), de 2,8 ori mai mare. Aceste cifre îi conferă locul trei pe piața locală de retail.
La o creștere similară, de peste 20%, în 2016 cifra de afaceri a Lidl s-a apropiat 1,3 miliarde euro.
Lidl a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus.
Retailerul este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail cu afaceri de 2 miliarde euro.
Activând în 27 de țări din Europa, cu mai mult de 170.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial. Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, cu peste 100 de centre logistice, care asigură aprovizionarea pentru aproximativ 10.000 de magazine.