Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI), instituție subordonată Ministerului Afacerilor Interne (MAI), a atribuit S&T România și ETA2U un contract pentru extinderea, dezvoltarea și modernizarea sistemului național EURODAC, proces care va elimina sincopele din funcționarea instituției din cauza echipamentelor învechite. Estimat la 8,39 milioane de lei, fără TVA, și cu o durată de 4 luni, contractul a fost semnat pentru suma de 7,34 milioane de lei, fără TVA.
S&T România a câștigat două loturi ale licitației și va furniza, pentru suma de 7,191 milioane de lei, fără TVA, un număr de 52 stații fixe de amprentare EURODAC (software și licență incluse) și 12 stații portabile de amprentare EURODAC (software și licențe incluse), plus un sistem de management IT (ITSM), însoțit de un cadru de bune practici (ITIL) aferent sistemului EURODAC.
Pentru suma de 153.100 lei, fără TVA, ETA2U va livra 6 calculatoare cu monitor și UPS incluse și 9 calculatoare portabil, alături de 25 switch-uri cu management și port-security și 3 multifuncționale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Sistemul EURODAC este compus din Punctul Național de Acces - desemnat fiind Inspectoratul General pentru Imigrări, stații de amprentare și infrastructură de comunicații. Pentru implementarea noilor funcționalități prevăzute în Regulamentul EURODAC nr. 603/2013 pentru utilizarea sistemului de date EURODAC, în cursul anului 2015 au fost achiziționate echipamente (servere), în prezent soluția funcționând cu ajutorul acestora. Deși aceste echipamente funcționează, din cauza vechimii producătorul nu mai asigură suport și garanție, o eventuală indisponibilizare a acestora, în cazul unei defecțiuni, poate duce la incapacitarea sistemului și nerespectarea standardelor de calitate impuse prin legislația europeană. Infrastructura existentă la nivel național (stații de amprentare Livescan, echipamente de comunicații) este constituită din echipamente care îmbină tehnologii învechite de aproximativ 5-7 ani, cu cele de nouă generație, fapt pentru care se impune alinierea întregului sistem, din punct de vedere hardware și software, cu tehnologiile noi pentru a evita sincopele frecvente provocate din aceste cauze. Totodată, atât la nivelul structurilor Direcției Azil și Integrare cât și la nivelul structurilor Direcției Migrație, s-a identificat nevoia operativă de suplimentare cu stații fixe și mobile de amprentare, pentru a extinde capacitatea de lucru în cadrul sistemului EURODAC (...), concomitent cu susținerea eforturilor comune ale statelor membre în vederea gestionării fenomenului migrației, dar și pentru asigurarea măsurilor de prevenire și combatere a faptelor anti-sociale, menținerea ordinii publice și securității naționale", scrie în caietul de sarcini al licitației.
Totodată, la nivelul Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, prin facilitățile asigurate de derularea unui proiect la nivel instituțional în cursul anului 2020, pe lângă înlocuirea propriilor stații de amprentare EURODAC, s-a asigurat suplimentarea numărului acestora prin achiziția de noi stații, fapt ce a determinat și va determina o creștere a numărului de tranzacții ce vor fi procesate la nivelul Punctul Național de Acces.
"Aceste aspecte întăresc și mai mult nevoia dezvoltării sistemului în vederea asigurării disponibilității, creșterea performanței și reducerea timpilor în utilizarea acestuia. Drept urmare, echipamentele pe care este instalată în prezent soluția trebuie înlocuite cu unele noi, cu un randament sporit atât din punct de vedere al puterii de calcul cât și din punct de vedere energetic, pentru alinierea tehnologică la nivelul actual din punct de vedere hardware cât și software, pentru a nu surprinde sistemul național EURODAC nepregătit, acesta fiind unul din sistemele informatice critice la nivelul UE. Întrucât, în prezent, sistemul național EURODAC nu beneficiază de un sistem de backup care să preia funcționalitățile acestuia în caz de avarie, echipamentele utilizate în prezent în cadrul soluției vor fi relocate într-un alt sediu al Inspectoratului General pentru Imigrări unde vor funcționa ca sistem de backup, putând în orice moment să preia la nevoie funcționalitățile sistemului", mai scrie în documentație.
De asemenea, se impune achiziționarea unei aplicații customizate web-based pentru vizualizare realtime/generare statistici tranzacții EURODAC, care va fi instalată tot pe unul din aceste echipamente relocate.
"Aspectele referitoare le vechimea echipamentelor sunt valabile și pentru echipamentele de rețea (routere/switch-uri), unele din acestea fiind în funcțiune încă din anul 2006, an în care România a implementat sistemul EURODAC, motiv pentru care este imperioasă ramplasarea lor. Tot în cadrul proiectului se dorește crearea și implementarea unui sistem de management IT (ITSM) însoțit de un cadru de bune practici (ITIL). Prin sistemul de management IT se dorește planificarea și gestionarea modificărilor sistemelor pentru a preveni întreruperea activității, rezolvarea posibilelor deficiențe în mod preventiv sau reactiv și generarea unei formule de calcul sau a oricăror elemente ajutătoare pentru previzionarea pe termen mediu și lung a bugetului de cheltuieli pe linie IT", se mai arată în documentație.