Vânzările de Salam de Sibiu au crescut cu 10% din martie și până în prezent, față de aceeași perioadă din 2015, datorită faptului că România a înregistrat, în luna martie, la nivel european “Salamul de Sibiu” ca produs cu Indicație Geografică Protejată (IGP), au precizat, pentru News.ro, cei mai importanți producători de mezeluri și salamuri din România.
Salamul de Sibiu a fost recunoscut în martie la nivel european ca produs cu Indicație Geografică Protejată, după ce Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu formată din cinci producători români de mezeluri- Agricola Bacău, Aldis, H&E Reinert, Salsi și Scandia România- a demarat procedurile pentru obținerea acestei atestări, cu sprijinul Ministerului Agriculturii, de la mijlocul anului 2014.
În cazul Salamului de Sibiu, obținerea IGP le permite producătorilor români care se află în arealul delimitat să producă acest tip de salam numai dacă respectă caietul de sarcini aferent produsului.
Arealul protejat pentru producerea “Salamului de Sibiu” este reprezentat de județele Bacău, Brașov, Prahova, Sibiu, Călărași, Covasna, Ilfov și București.
La circa opt luni de la obținerea atestării pentru Salamul de Sibiu, producătorii de mezeluri și salamuri au precizat, pentru News.ro, că această certificare a contribuit atât la majorarea vânzărilor, cât și la creșterea notorității.
“Obținerea IGP și dreptul de producție a Salamului de Sibiu numai pentru producătorii din asociație au dus, în mod clar, la creșterea vânzărilor. Cel puțin, în ceea ce privește Aldis, am înregistrat o creștere a vânzărilor cu aproximativ 10% față de perioada similara a anului trecut, și asta în conditiile în care, din motive tehnice, aproapre două luni de zile nu am fost prezenți în piața cu produsul din discuție”, a declarat pentru News.ro un reprezentant al producătorului Aldis.
Totodată, producătorul Reinert a declarat că, din martie și până în prezent, a înregistrat o creștere de aproximativ 10%, iar obținerea IGP a avut o contribuție semnificativă pentru această creștere.
În același timp, producătorii susțin că obținerea atestării pentru Salamul de Sibiu are un impact pozitiv și asupra întregii categorii de preparate crud-uscate, care este în plină dezvoltare.
“Segmentul de preparate crud-uscate este în ușoară creștere în România. Estimăm ca la sfârșitul anului 2016 crud-uscatele (salmuri, specialități și cârnați) vor ajunge la o pondere de 12-14% din valoarea pieței de preparate”, a afirmat, pentru News.ro, președintele Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu, Carmen Gavrilescu, care este și angajat al Agricola Bacău.
Asociația estimează că, în următorii ani, consumul de preparate din România se va îndrepta preponderent, odată cu creșterea nivelului de trai, către segmentul de preparate crud-uscate, apropiindu-se de tendința din țările din vestul Europei.
CITEȘTE ȘI Kaufland retrage de la vânzare 7 tipuri de napolitane cu conținut ridicat de arahide, pentru a evita consecințe pentru alergiciUn alt beneficiu al producătorilor atestați să fabrice Salam de Sibiu este faptul că au la dispoziție o finanțare europeană de 2 milioane de euro pentru a promova acest produs în afara țării, în următorii trei ani.
Piața locală a preparatelor din carne depășește 1,2 miliarde de euro și este dominată de jucători precum Transavia, Caroli, CrisTim, Elit, Unicarm, Agricola Bacău, Angst, Fox sau Aldis.
Agricola Bacău, Aldis, H&E Reinert, Salsi și Scandia România fabrică 90% producția de Salam de Sibiu din România.