ING Bank anunță că serviciile de online banking au fost afectate temporar joi de un atac cibernetic de tip DDoS. Banca mai spune că securitatea datelor clienților nu a fost pusă în pericol. Serviciile funcționează acum normal.
Serviciile online ale ING Bank România, respectiv platforma de internet banking retail – ING Home’Bank, internet banking pentru companii IMM-uri (ING Business) și tranzacții online, au fost indispononibile astăzi pentru o perioadă de câteva ore pentru utilizatori sau au fost accesibile cu dificultate. Reprezentanții băncii spun că acest lucru a apărut ca urmare a creșterii volumului de trafic, în urma unui atac cibernetic.
'Investigațiile realizate până în acest moment de echipele tehnice ING în colaborare cu furnizorii de internet, indică faptul că serviciile online ING au fost afectate că urmare a unui Distributed Denial of Service (DDoS). Nu este vorba despre un atac de tip hacking și nu există pericolul unei breșe de securitate", transmite ING.
Atacurile de tip DDoS presupun trimiterea simultană de cereri nejustificate din mai multe surse către serverele vizate, ceea ce duce la supra-încărcarea sistemului peste capacitățile fizice de procesare a datelor. Clienții legitimi au, astfel, dificultăți în a accesa site-ul atacat.
CITEȘTE ȘI FOTO+DOCUMENT Mașina lui Ceaușescu, vândută de ANAF la licitație. Fiscul vrea 30.000 de euro pe un ARO din anii '70"Echipa noastră de specialiști au luat măsuri pentru a minimiza impactul și monitorizează continuu evoluția. Reamintim faptul că un astfel de scenariu nu pune în pericol datele sau banii clienților. În momentul de față toate serviciile funcționează în parametric normali și puteți urmări în continuare starea serviciilor pe ing.ro", arată ING.
Banca este lider în România în privința numărului de accesări a conturilor de internet/mobile banking și are cel mai mare număr și volum de tranzacții inițiate online.
ING a mai avut și în trecut probleme cu serviciile digitale/de plată. În octombrie a fost amendată de Protecția Consumatorilor după ce a dublat tranzacțiile clienților realizate peste week-end-ul de la începutul lunii, iar circa 7.000 de clienți au avut tranzacții refuzate la plată după ce banca le-a golit conturile în ceea ce a descris ca fiind o eroare operațională.