ING Bank România a încheiat primele 9 luni cu un profit net de 529 de milioane de lei, în creștere cu 35% față de rezultatul din aceeași perioadă a anului trecut. Banca a ajuns la 1,25 de milioane de clienți activi și la o cotă de piață pe creditare de aproape 10%.
Veniturile au crescut ce 28%, depășind 1,35 miliarde lei în primele nouă luni ale anului. Costurile operaționale au crescut cu 23%, la 656 milioane lei, influențate de costurile de personal, mutarea băncii în noul sediu și investiții în digitalizare., informează banca într-un comunicat de presă.
Costurile de risc au crescut cu 48%, o dată cu creșterea și diversificarea portofoliului, dar și în urma implementării IFRS9 din ianuarie 2018, ajungând la un total de 96 milioane lei.
Profitul brut la 9 luni a ajuns la 603 milioane lei, cu 31% mai mare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Profitul net a fost de 529 milioane lei, față de 391 de milioane de lei în septembrie 2017.
CITEȘTE ȘI Grupul Banca Transilvania, profit net de 1,24 miliarde de lei la 9 luni, în creștere cu jumătate față de anul anterior. Achiziția Bancpost a adus un câștig excepțional Cota de piață pe segmentul creditelor acordate a crescut cu 0,9% față de anul trecut, ajungând la 9,8%. Nivelul creditelor acordate a crescut cu 17% la 24,6 miliarde de lei, 57% fiind credite acordate persoanelor fizice. Soldul creditelor acordate întreprinderilor mici și mijlocii a crescut cu 23% față de anul trecut, susținut de lansarea unui nou produs de creditare, ING SRLeu, lansat in iunie. În segmentul persoanelor fizice, creditul de nevoi personale disponibil online a fost extins și cu opțiunea de refinanțare
Cota de piață în segmentul depozitelor atrase a ajuns la 9% susținută de creșteri atât pe segmentul persoanelor fizice, cât și pentru clienții companii. Valoarea depozitelor a crescut cu 4,6 miliarde lei, cu 18% mai mult față de acum 12 luni, până la 29,6 miliarde lei.
Numărul clienților activi a crescut cu 155.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,25 milioane. 126.000 mai mulți clienți își încasează veniturile recurente într-un cont al băncii, cu 19% mai mult față de trimestrul 3 2017, un ritm mai mai alert decât ritmul de creștere al clienților activi, care a fost de 14%.
Numărul conectărilor în aplicația de internet banking a crescut cu 64% față de septembrie 2017, în timp ce numărul tranzacțiilor a crescut cu o treime în același interval. 680.000 de clienți activi de internet banking avea ING la finele lunii septembrie, peste jumătate dintre aceștia fiind utilizatori ai aplicației mobile.
Banca a închis toate casieriile fizice din țară în această toamnă, iar clienții mai pot gestiona cash-ul doar cu automatele din sucursale.
ING Bank este sucursala grupului olandez ING. Numărul de clienți ai grupului ca bancă principală a crescut cu 200.000 în al treilea semestru al acestui an, ajungând la un total de 12,2 milioane; numărul total de clienți din segmentul de retail a ajuns la 38 milioane. Valoarea netă a împrumuturilor a crescut cu 6,8 miliarde euro, în timp ce creșterea netă a depozitelor a fost 3,4 miliarde euro. ING a raportat un profit net de 776 milioane euro în al treilea trimestru din 2018.