ING Bank câștigă în dosarul privind nerespectarea protecției datelor a peste 225.000 de clienții, abatere pentru care a fost amendată cu 80.000 euro

ING Bank câștigă în dosarul privind nerespectarea protecției datelor a peste 225.000 de clienții, abatere pentru care a fost amendată cu 80.000 euro
scris 21 sep 2020

ING Bank România a câștigat la prima instanță, printr-o decizie care poate fi atacată cu recurs, litigiul privind amenda de 80.000 euro aplicată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) în noiembrie 2019, care a constatat în urma unei investigații că instituția de credit nu a respectat regulile GDPR pentru mai mult de 225.000 de clienți. Instanța a obligat instituția să achite băncii cheltuieli de judecată de aproape 25.000 de lei.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

În noiembrie 2019, ANSPDCP a anunțat că o investigație la ING Bank N.V. Amsterdam – Sucursala București, ca urmare a unei sesizări, constatând faptul că banca a încălcat prevederile Regulamentului GDPR, ceea ce a condus la aplicarea unei amenzi contravenționale în cuantum de 80.000 euro.

Urmărește-ne și pe Google News

"În acest sens, operatorul nu a asigurat respectarea principiului protecției datelor începând cu momentul conceperii și cel al protecției implicite a datelor (privacy by design și privacy by default), întrucât nu a procedat la adoptarea de măsuri tehnice și organizatorice corespunzătoare, privind integrarea de garanții adecvate în sistemul automatizat de prelucrare a datelor în cadrul procesului de decontare al tranzacțiilor cu cardul, fiind afectat un număr de 225.525 de clienți ale căror operațiuni de plată au fost dublate în perioada 8 - 10.10.2018, raportat și la prevederile articolului, 32 aliniatul (1), litera d) din RGPD", se arăta într-un comunicat al instituției din 4 noiembrie 2019.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Telekom România va inaugura un centru de date în Cluj-Napoca: Dezvoltarea accelerată a Clujului, al doilea pol IT al țării, ne-a determinat să lansăm proiectul CITEȘTE ȘI Telekom România va inaugura un centru de date în Cluj-Napoca: Dezvoltarea accelerată a Clujului, al doilea pol IT al țării, ne-a determinat să lansăm proiectul

Pentru aceeași abatere, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a sancționat banca cu amendă de 20.000 de lei.

ING Bank a fost afectată, în data de 8 octombrie 2018, de o problemă majoră, upă ce clienții au constatat că le dispar banii din conturi – la fiecare tranzacție sumele au fost trase de două ori din cont de către bancă. ING Bank a rambursat clienților banii încasați în plus.

Subsidiara locală a băncii olandeze ING are circa 1,2 milioane de clienți activi, fiind lider pe segmentul tranzacțiilor digitale.

viewscnt
Afla mai multe despre
anspdcp
ing bank
amenda
tranzactii carduri