Aproximativ 1,5% din populația activă a României, reprezentând circa 125.000 de salariați, își desfășoară activitatea în sectorul de servicii de business, conform estimărilor Asociației Business Service Leaders (ABSL) în România.
În baza unui studiu realizat de asociație, împreună cu KPMG, se estimează că industria de outsourcing a generat venituri de aproximativ 4 miliarde de euro în 2017.
România ocupă primul loc în categoria piețelor mature de outsourcing, cu peste 265 de companii, o forță de muncă motivată, bine pregatită, foarte bună vorbitoare de limbi străine, competitivă la nivel de costuri și cultural apropiată de valorile europene.
“Acestea sunt argumente pentru care potențialul industriei ar fi de 300.000 de angajați”, apreciază ABSL.
Cele mai multe companii care activează pe piața locală sunt din Franța, Germania, România și SUA, orașele cele mai atractive pentru acestea fiind București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.
Clienții companiilor din outsourcing provin, în special, din domeniul bancar, asigurări și servicii financiare, tehnologie și telecomunicații, servicii profesionale de afaceri și bunuri industriale și de larg consum.
Raportul mai arată că cele mai ambițioase planuri de dezvoltare se regăsesc la companiile cu peste 500 de angajați. Acestea au în vedere extinderea atat prin intermediul diversificării serviciilor, cât și al atragerii de noi clienți.
Majoritatea clienților vin din zona Europei, iar cele mai întâlnite servicii furnizate de către industrie sunt de finanțe și contabilitate, IT, operațiuni pentru clienți, resurse umane și achiziții.
Potrivit aceluiași studiu, vârsta medie a forței de muncă este cuprinsă între 26 și 35 de ani, femeile reprezentând 61% dintre angajații din industrie.
Sondajul a scos în evidență că, în medie, un angajat stă într-o companie între 1 și 5 ani. Majoritatea oamenilor care lucrează în industrie au cel puțin o diplomă universitară, iar 24% sunt absolvenți de masterat sau doctorat.
“În acest moment, cei mai căutați sunt oamenii care combină aptitudinile cu cunoașterea limbilor străine, germana fiind una dintre ele, și cu alte activități cerute de industrie”, se mai spune în comunicat.
37 din companiile respondente au cumulat un număr de peste 1.200 de angajați străini.
Ei au fost angajați pe criterii privitoare la limbă (68%), implementarea de noi procese (35%), aptitudini tehnice sau experiență complexă (24%).
CITEȘTE ȘI Investitori din România au cumpărat eurobonduri de 150 milioane de euro din emisiunea de obligațiuni totalizând 1,75 miliarde de euro a Finantelor96% dintre participanții la studiu consideră că România este un loc propice investițiilor și ar recomanda-o și altor potențiali investitori.
Totodată, 70% dintre respondenții studiului consideră că schimbările politice dese fac dificilă activitatea companiilor din acest domeniu. În evaluarea pe care companiile au făcut-o locațiilor principale în care își derulează activitatea, criterii precum disponibilitatea spațiilor moderne de birouri, infrastructura orașului și imaginea acestuia au obtinut punctaje mari. În schimb, cele mai scăzute note au fost acordate cooperării cu autoritățile locale.
Competiția din piața outsourcing-ului a fost evaluată de către participanți ca fiind una foarte puternică, pe o scară de la 1 la 10, media fiind de 9,1.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 50 de companii membre și non membre ABSL, în luna august a acestui an.
Asociația Business Service Leaders în România este o organizație care reprezintă sectorul de business services, care include companii din piață care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ANCOM a decis: cumpără o clădire pentru noul sediu și pune pe masă 30 de milioane de euroRolul ABSL România este de a sustine expansiunea sectorului de Business Service și transformarea acestuia într-un vector important al creșterii economice a României.
Din ABSL România fac parte atât companii autohtone, cât și multinaționale de profil, lideri regionali și globali precum Accenture Services, Allianz Worldwide Partners, APT Resources & Services, Arvato Services Romania, Avision Young, Be Think Solve Execute, Capgemini, Central Europe Technologies, Connections Consult, CRH Ciment Romania, DB Schenker, DB Technologies, Deloitte Audit, DXC Technology, Ernst & Young, Eucom Business Language, Genpact Romania, Global Remote Services, Goodyear Dunlop Tires Operations Romania, H Group IT Expert, HP Enterprise, HP Inc Romania, InterGlobe Technologies, Luxoft Professional Romania, Mazars Consulting, Microfocus, Microsoft Romania, Michelin Business Services, Mood Media, Office Depot Service Center, OMV Petrom Global Solutions, Optima Solutions Services, PwC Romania, Process Solutions, Procter & Gamble Marketing Romania, Renault Business Services, Samsung SSCE, SCC Services Romania, SELIR, Societe Generale European Business Services, Stefanini Romania, Suvoda Software, TELUS International, TMF/UCMS Group Romania, UniCredit Business Integrated Solutions, Valoris Center, Vauban IT, Veeam Software, Vodafone Shared Services Romania, Webhelp, Wipro Technologies și WNS Global Services Romania.
De asemenea, ACCA, COS, Fine Law, HAYS, I Future, JLL, KPMG, SKANSKA și Steelcase susțin ABSL în calitate de parteneri strategici ai asociației.