Șocul provocat de Brexit începe să afecteze industria auto din Marea Britanie, unde Vauxhall a redus numărul locurilor de muncă, Jaguar Land Rover intenționează să restrângă producția, iar liderii de sindicat se tem că acesta este numai începutul.
”Oamenii nu ar trebui să subestimeze pericolele aduse de Brexit. De ce ar continua Nissan să investească în nord-estul Marii Britanii dacă are o fabrică în Spania unde poate construi același automobil fără o taxă vamală de 10%?”, a spus John Cooper, lider sindical care a lucrat în industria auto în Ellesmere Port, unde Vauxhall construiește modelul Astra de 50 de ani, scrie News.ro.
Taxele vamale și alte obstacole din calea comerțului ar putea fi dezastruoase pentru industria auto, în condițiile în care componentele traversează granițele de mai multe ori în timpul procesului de fabricație.
CITEȘTE ȘI Primăria Capitalei solicită de la Guvern Mausoleul "Memorialul Eroilor Neamului” din Parcul Carol I pentru a-l reabilita și a-l deschide publiculuiUn exemplu este automobilul BMW Mini, fabricat la Oxford. Înainte de a ajunge pe linia de producție, fiecare arbore cotit este fabricat în Franța, livrat la fabrica de motoare a BMW din Hams Hall, lângă Birmingham, iar apoi la Steyr, Austria, pentru asamblare.
Aceasta este miza, în timp ce guvernul britanic încearcă să stabilească ce fel de relație comercială dorește cu Europa după separare. O uniune vamală, pe care guvernul a exclus-o, ar elimina o parte din fricțiunile din viitoarele relații comerciale. Dar reglementările sunt un alt obstacol, iar cotele ar putea fi un altul, în funcție de termenii acordului final.
Costul asamblării unui automobil în Marea Britanie ar putea crește cu 2.372 de lire sterline (3.337 dolari), potrivit unui scenariu în care ar fi impuse taxe vamale de 10%, potrivit estimărilor firmei PA Consulting din Londra.
Cel mai probabil este ca Honda Motor și Toyota Motor să închidă fabrici, pentru că cei doi producători japonezi exportă cea mai mare parte a automobilelor fabricate în Marea Britanie.
Companiile străine nu vor rămâne ”dacă operațiunile din Marea Britanie nu vor fi profitabile”, a declarat la începutul acestei luni ambasadoul Japoniei în Marea Britanie, Koji Tsuruoka.
Asta nu înseamnă că muncitorii britanici care au votat pentru Brexit s-au răzgândit. Chiar lângă fabrica Haguar din Halewood, un bărbat a declarat că a votat pentru Brexit pentru că muncitorii care au migrat din alte state europene au dus la scăderea salariilor.