IKEA face un pas important către deschiderea celui de-al doilea magazin din România, situat pe Bulevardul Theodor Pallady, nr. 57, din București, prin obținerea Planului Urbanistic Zonal (PUZ), a anunțat compania.
Aflat în partea de est a Bucureștiului, pe Bulevardul Theodor Pallady, nr. 57, cel de-al doilea magazin IKEA din România va fi construit pe piloni, va avea o suprafață de aproximativ 37.000 de metri pătrați și va contribui la crearea a 300 de locuri de muncă, în urma unei investiții de 80 de milioane de euro – reprezentând valoarea cumulată a terenului și a construcției.
„Ne bucurăm să vedem progresul planurilor de expansiune din România și acest lucru se datorează eforturilor colegilor noștri din echipa de Property and Expansion. (...) Următorul pas este să depunem documentația pentru autorizația de construcție și, prin aceasta, să ajungem mai aproape de data de deschidere pe care ne-o dorim pentru al doilea magazin IKEA din România: finalul anului 2018,” a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA South-East Europe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În România, grupul suedez a deschis în 2007 primul și singurul magazin în nordul Bucureștiului, în zona comercială Băneasa.
„Ne bucurăm să vedem progresul din țară în multe aspecte sociale și economice de când IKEA a deschis primul magazin din România, acum 10 ani, și abia așteptăm să facem parte din această evoluție pe termen lung. România este țara cu cel mai mare potențial de dezvoltare din regiunea de Sud-Est a Europei și facem noi pași în procesul de expansiune în toată țara, nu numai în București. Plănuim să atingem un număr total de 9 magazine - cel mai mare număr de magazine din țările din regiunea de sud-est – cu o investiție totală de peste 500 de milioane de euro. (...) vom crea 3.000 de locuri de muncă în România,” a adăugat Stefan Vanoverbeke.
Următoarele magazine Ikea vor fi deschise în Timișoara, Brașov și Cluj-Napoca, retailerul căutând la acest moment terenuri în zonă. Ikea estimează că aceste magazine ar putea fi deschise în 2020-2021.
”Timișoara, Brașov și Cluj sunt următoarele trei orașe în care deschiderea de noi magazine în România este o prioritate pentru Ikea South Europe. Echipa de Property & Expansion se află în proces de prospectare de terenuri care să îndeplinească parametrii necesari pentru un magazin nou, precum: acces la mijloace de transport în comun și o bună infrastructură de drumuri, suprafața terenului și o localizare bună, aproape de oraș. Pe termen lung, organizația regională Ikea South East Europe se apropie de îndeplinirea planurilor de expansiune de a atinge 13 magazine în Croația, România, Serbia și Slovenia până în 2025. În România vedem un potențial de 9 magazine (inclusiv magazinul din Băneasa)”, spunea anul trecut Stefan Vanoverbeke.
IKEA România a înregistrat, în anul de catalog 2016 (1 septembrie 2015-31 august 2016), al doilea record ca vânzări de la deschiderea magazinului din București în 2007, de 514,6 milioane lei fără TVA (circa 116 milioane euro) reprezentând o creștere de 21,2% față de anul anterior.